اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان البرز مطرح کرد

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرج / رفع تصرف زمین‌های دولتی در استان البرز

مدیرکل دادگستری استان البرز از رفع تصرف زمین‌های دولتی در استان البرز خبر داد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی‎ها و اقدامات انجام شده هم‌اکنون پرونده تصرف اراضی دولتی را نداریم.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرج / رفع تصرف زمین‌های دولتی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدصادق مهدوی‎راد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 112 هزار پرونده به دادگستری البرز وارد شد.

وی ادامه داد: در این راستا از تعداد 112 هزار پرونده وارده طی سال گذشته 11 هزار پرونده مختومه شد.

این مسئول با بیان اینکه پرونده‌های وارده به دادسراهای استان البرز نیز طی سال گذشته 13 هزار پرونده بوده است افزود: با توجه به تمهیدات انجام شده این تعداد پرونده وارده به دادسراها طی سال گذشته مختومه شد.

مهدوی‎راد بیان داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و همچنین با اقداماتی که انجام شد سال گذشته شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها بودیم که این مهم یکی از موفقیت‌های ما محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های ما در سال گذشته زندان‌زدایی بود که این مهم را امسال با جدیت تمام پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل دادگستری استان البرز افزود: در نظر داریم مجرمان مالی پایین، مهریه و جرایم غیرعمد را به مرور و براساس قانون از جمعیت زندان‌ها کاهش دهیم و با صلح و ایجاد سازش این گونه افراد را هر چه سریع‌تر به آغوش خانواده بازگردانیم.

مهدوی‎راد تصریح کرد: در این راستا و با توجه به قانون 110 مهریه در استان البرز شاهد کاهش ورودی افراد به زندان در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 500 زندانی در زمینه مهریه، جرایم غیرعمد و جرایم مالی پایین آزاد شدند ادامه داد: همچنین سال گذشته استان البرز شاهد کاهش میزان جرایم خشن نیز بود.

*متجاوزان به عنف دستگیر شدند

مدیرکل دادگستری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری متجاوزان به عنف خبر داد و گفت: دو نفر که در قالب تاکسی دختری را سوار کرده و پس از طی مسافتی وی را آزار و اذیت و به وی تجاوز می‌کنند دستگیر شدند که این افراد هم‎اکنون در زندان به سر می‌برند و طی روزهای آینده حکم آنان نیز اجرایی می‌شود.

مهدوی‎راد همچنین از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرج خبر داد و گفت: فردی با نام جهانگیر قوچانی که با جعل سند اقدام به گرفتن وام از بانک‌های مختلف می‌کرده، ‌نیز توسط پلیس دستگیر شد و این متخلف نیز هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

وی افزود: هم‎اکنون پرونده این متهم در دست بررسی است.

وی در ادامه از رفع تصرف زمین‌های دولتی در استان البرز خبر داد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی‎ها و اقدامات انجام شده هم‎اکنون پرونده تصرف اراضی دولتی را نداریم.

مدیرکل دادگستری استان البرز بر تکریم ارباب رجوع به عنوان نبض تپنده دادگستری تأکید کرد و گفت: قضات باید با مراجعه‎کنندگان نهایت احترام و ادب را داشته باشند و با رفتارهای شایسته به کار مردم رسیدگی کنند.

مهدوی‎راد بر اعتمادسازی و رضایتمندی مردم تأکید کرد و گفت: ستادی در دادگستری البرز با حضور یکی از معاونان تشکیل شده است.

وی گفت: در این راستا مراجعه‌کنندگان در صورت داشتن هر گونه شکایت می‌توانند به این ستاد مراجعه کرده و مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف وبه ویژه رفتار کارکنان و قضات ارائه دهند.

مدیرکل دادگستری استان البرز سرقت را یکی از عوامل مهم در افزایش جمعیت زندان‎ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه جرم سرقت یکی از جرایمی است که بیش از هر جرم دیگری در استان البرز اتفاق می‎افتد.

وی کاهش فقر و افزایش قدرت خرید مردم را عاملی مهم در کاهش سرقت دانست.

انتهای پیام/2302/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول