اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرسی: معارضین بارها گفت‌وگو را رد و پیش‌شرط تعیین کرده‌اند

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که گروه‌های معارض این کشور بارها با دعوت وی به گفت‌وگو مخالفت کرده و پیش‌شرط‌هایی را برای گفت‌وگو تعیین کرده‌اند.

مرسی: معارضین بارها گفت‌وگو را رد و پیش‌شرط تعیین کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد مرسی» در مصاحبه با روزنامه مصری «أخبار الیوم» با اشاره به اینکه معارضین بارها با دعوت وی برای گفت‌وگو مخالفت کرده و پیش‌شرط‌هایی تعیین کرده‌اند، اظهار داشت که به تلاش‌های خود برای گفت‌وگو با معارضین ادامه خواهد داد.

وی افزود که می‌توان برگزاری انتخابات پارلمانی را تسریع بخشید تا همه دور یک راه روشن و توافقی به منظور مدیریت اختلافات، حلقه بزنند.

مرسی اشاره کرد که مصر به عنوان یک کشور بزرگ و موثر در منطقه با توطئه‌هایی مواجه است و درباره تظاهرات 30 ژوئن(9 تیر) نیز تصریح کرد: ما به همه فرزندان مصر می‌گوئیم که تظاهرات حق شماست اما شما باید نسبت به مصلحت مصر و امنیت کشور و شهروندان حریص بوده و دست به خشونت نزنید.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تلاش برای ایجاد شکاف و اختلافات بین وی و نیروهای مسلح نیز گفت: این تلاش‌ها شکست خورده است زیرا ما موفق شدیم روابط مدنی و نظامی هماهنگ با دموکراسی نوپای مصر که زائیده انقلاب 25 ژانویه است، برقرار کنیم.

وی در رابطه با تعیین استاندار جدید الاقصر که عضو جماعت اسلامی است، گفت که استاندار جدید در حادثه حمله به الاقصر در دهه نود قرن گذشته دست نداشته است، و استعفای وزیر فرهنگ در اعتراض به تعیین استاندار جدید نیز صحت ندارد و وی در سمت خود باقی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول