اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه خبر داد

اجلاس بین‌المللی قدس در قاهره برگزار می‌شود

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین اعلام کرد اجلاس بین‌المللی قدس بزودی در قاهره تحت نظارت «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر برگزار می‌شود.

اجلاس بین‌المللی قدس در قاهره برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» گفت که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر بزودی اجلاسی بین‌المللی را در رابطه با قدس در قاهره برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد که پرونده قدس و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه آن در تمامی اجلاس‌هایی که هیئت حماس و رئیس جمهور مصر و «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه برگزار کرده‌اند، مطرح بوده است.

وی طی سخنانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه اسلامی غزه اظهار داشت: حرف و حدیث در مورد اوضاع قدس و وظایف امت اسلامی به ویژه رهبران مصر در قبال آن به جهت موقعیت عربی و اسلامی که دارند، بسیار مفصل است.

وی اشاره کرد محمد مرسی از برگزاری اجلاسی بین المللی در رابطه با قدس در آینده ای نزدیک خبر داده است، علاوه بر این مساله قدس در راس برنامه های دیدار هیات حماس با رجب طیب اردوغا، نخست وزیر ترکیه قرار داشت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه ضمن اشاره به اقدامات و طرح های جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی اعم از سیاست یهودی سازی، حفاری ها، کوچاندن ساکنان آن، تخریب منازل، تبعید نمایندگان و وزرا و استقرار نظامیان این رژیم در تمامی مناطق قدس و طرح خطرناک تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان، هشدار داد که این رژیم به هر شیوه ممکن در تلاش برای تغییر آثار و نشانه های قدس، محو فرهنگ ملت فلسطین و امت اسلامی و جداسازی قدس از محوطه ای اسلامی و عربی خواهد بود.

وی تاکید کرد که در جریان سفر اخیر به ترکیه به 3 نتیجه مهم رسیدیم و آن اینکه ملت های عربی و اسلامی به رغم مشکلات و امور داخلی خود و مقابله با چالش‌ها و تهدیدات خارجی و داخلی، همچنان مسئله فلسطین را به عنوان مسئله مرکزی خود می‌دانند.

وی بار دیگر بر عدم مداخله در امور و مسائل داخلی کشورهای اسلامی و عربی تاکید و خاطر نشان کرد که ما کاملا باید در این زمینه هوشیار باشیم، زیرا تحولات منفی یا مثبت اوضاع، مستقیما بر مساله فلسطین تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول