اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز تحصن نامحدود معارضان مصر در مقابل وزارت دفاع تا برکناری مرسی

صدها تن از مصری‌های معارض بامداد امروز شنبه در مقابل ساختمان وزارت دفاع مصر در شمال قاهره اعتصاب نامحدود خود را با هدف درخواست براندازی نظام این کشور آغاز کردند.

آغاز تحصن نامحدود معارضان مصر در مقابل وزارت دفاع تا برکناری مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، معترضان به ریاست جمهوری «محمد مرسی» با برپایی چادرهایی در مقابل ساختمان وزارت دفاع واقع در محله «کوبری القبه» در شمال قاهره، اعتصاب نامحدود خود تا براندازی نظام را آغاز کردند.

معترضان از «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع خواستند تا برای حمایت از آنها و تامین امنیت تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان و جانبداری از تمایل ملت برای براندازی نظام، اقدام کند.

بر اساس این گزارش معترضان به حکومت مرسی روز گذشته نیز در خیابان خلیفه مامون و مقابل ساختمان وزارت دفاع تظاهرات برگزار کرده و سقوط نظام و برکناری مرسی را درخواست کردند.

جبهه نجات ملی: مرسی باید برود

یکی از رهبران جبهه نجات ملی معارض مصر تاکید کرد که تظاهرات 30 ژوئن(9 تیر) مخالفت مردمی با «محمد مرسی» است زیرا وی به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده و هیچ راهی جز رفتن ندارد.

وی اظهار داشت: تظاهرات یک خواسته روشن دارد و آن برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است زیرا شکست مرسی در اداره کشور ثابت شده است و اسلام‌گراهای حامی مرسی در مصر نیز حدود 15 درصد هستند و بقیه مصری‌ها وی را به عنوان رئیس جمهور قبول ندارند.

 

تظاهرات موافقان مرسی در سراسر مصر

روز گذشته ده‌ها هزار نفر از حامیان احزاب و گروه‌های اسلامی و انقلابی مصر با شعار «خشونت نه» تظاهرات کرده و حمایت خود از مرسی را اعلام کردند.

سازماندهندگان این تظاهرات اعلام کردند که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بیش از دو میلیون نفر بودند.

بر اساس این گزارش هزاران نفر از مصری‌ها از سراسر قاهره  و استان‌های مصر برای مشارکت در این تظاهرات به میدان مسجد رابعه العدویه آمدند در حالی که جوانان گروه‌های اسلامی امنیت جاده‌های منتهی به میدان و راه‌های اصلی را تامین می‌کردند و نیروهای امنیتی نیز تنها از تاسیسات عمومی حمایت می‌کردند.

جماعت اخوان‌المسلمین، احزاب سازندگی و توسعه، الوطن، الوسط و الاصاله و تعدادی از جنبش‌ها و ائتلاف‌های جوانان و انقلابیون در این تظاهرات شرکت داشتند.

تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های مصر، گروه‌های اسلامی و انقلابی و تصاویر مرسی را در دست داشته و شعار «آری ثبات...آری قانون...آزادی و عدالت» سر می‌دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول