اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد:

جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج با تأمین زمین در شرایط مناسب امکان‌پذیر است

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل نبود زمین مناسب به منظور جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج تاکنون اقدامی صورت نگرفته و در اولین فرصت با مشخص شدن زمین مناسب اقدامات جابه‌جایی نیز صورت می‌گیرد.

جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج با تأمین زمین در شرایط مناسب امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر محبی در نشست خبری اعضای شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت زندان‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در گذشته وضعیت زندان‌ها بسیار نامناسب بوده و امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی این رویه تغییر کرده و بیشتر اصلاح و تربیت مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که فردی که وارد زندان می‌شود به دید زندانی به آن نگاه نمی‌شود، عنوان کرد: با توجه به این‌که زندانیان به عنوان افراد متخلف به زندان وارد می‌شوند ولی مجموعه سازمان امور زندان‌ها اصلاح و تربیت این قشر از جامعه هدف خود را مدنظر قرار داده تا زمانی که به بطن جامعه باز می‌گردند با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برنامه‌های زیادی برای اصلاح و تربیت زندانیان در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌هایی از جمله کلاس‌های حفظ قرآن، تفاسیر، کانون قرآن، سوادآموزی از مرحله ابتدایی تا دانشگاه از برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی هستند که می‌توان گفت؛ بیش از 80 درصد زندانیان به صورت دلخواه روزه می‌گیرند که این امر در اصلاح رفتار آن‌ها مؤثر واقع شده است.

زندان‌بانان سربازان گمنام اصلاح و تربیت هستند

وی در ادامه زندان‌بانان را سربازان گمنام اصلاح و تربیت خواند و خاطرنشان کرد: امور زندان‌ها به زندانیان به دید مجرم و زندانی نگاه نمی‌کند و از برنامه‌های مهم در این خصوص اصلاح و تربیت جامعه هدف است که تاکنون مؤثر واقع شده است.

این مسئول دیگر برنامه‌های سازمان امور زندان‌ها را بحث اشتغالزایی زندانیان عنوان کرد و گفت: زمانی که سرپرست خانوار وارد زندان می‌شود امور زندان‌ها انجمن حمایت از زندانی‌ها را دارد که حمایت‌هایی از خانواده‌های زندانیان در این خصوص صورت می‌گیرد که این حمایت کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد.

محبی ادامه داد: با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای تفاهمنامه‌ای در خصوص کسب مدرک حرفه‌ای برای زندانیان لحاظ شده تا مدرک آن حرفه را کسب کنند و زمانی که زندانی وارد جامعه شود با توجه به سابقه و سوء پیشینه خود در زندان از طریق مراقبت بعد از خروج وام‌های اشتغالزایی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود تا در جامعه با مشکل روبه‌رو نشوند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک‌هزار و 500 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های این استان برگزار شده که در سال 91 یک هزار و 808 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

این مسئول عمده کلاس‌های برگزار شده از سوی فنی و حرفه‌ای برای زندانیان را در زمینه‌های پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ خوراکی، برق ساختمان، معرق کاری و ... عنوان کرد و گفت: استقبال از طرح‌های اشتغالزایی در زندان‌ها مناسب ارزیابی شده است.

زندان دهدشت با تخصیص اعتبار تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به جابه‌جایی و انتقال زندان مرکزی یاسوج اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که انتقال زندان مرکزی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد بود اما تاکنون به دلیل نبود زمین مناسب اقدامی مبنی بر جابه‌جایی صورت نگرفته و در اولین فرصت با مشخص شدن زمین مناسب اقدامات جابه‌جایی نیز صورت می‌گیرد.

محبی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر احداث نامناسب زندان گچساران در چهارراه مرکزی شهرستان عنوان کرد: احداث زندان‌ها باید در فاصله پنج تا 10 کیلومتری از سطح شهر صورت گیرد و در صورتی که زمین مناسبی به زندان این شهرستان اختصاص داده شود امکان جابه‌جایی آن امکان‌پذیر است.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره‌ای به زندان شهر دهدشت داشت و گفت: ظرفیت زندان این شهر 300 نفر است که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/82011/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول