اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

کشف 315 میلیارد تومان تخلف مالی از دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ رضوی

رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور از کشف حدود 315 میلیارد تومان تخلف مالی از دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ رضوی در 15 ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد: 100 میلیارد تومان از این رقم به بیت‌المال برگشت داده شده است.

کشف 315 میلیارد تومان تخلف مالی از دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن درویشیان پیش از ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که به مناسبت هفته قوه قضائیه و تشریح عملکرد سازمان بازرسی خراسان ‌رضوی در سال 91 برگزار شده بود، ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی اظهار کرد:‌ قطعا تحقق حماسه سیاسی، محقق سازی حماسه اقتصادی را مهیا کرد.

وی با اشاره به برخی سیاست‌های سازمان بازرسی کشور افزود: یکی از سیاست‌های حائز اهمیت این سازمان تشکیل شورای نظارتی بود که شورای دستگاه‌های نظارتی در خراسان‌ رضوی نیز متشکل از مدیرکل بازرسی، دادستان، مدیرکل اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی استاندار و مدیرکل دیوان محاسبات است.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان‌ رضوی یکی از وظایف این شورا را جلوگیری از موازی کاری میان دستگاه‌های نظارتی عنوان و خاطرنشان کرد: از دیگر سیاست‌های ما استفاده از سمن‌ها یا همان سازمان‌های مردم نهاد و بازرسان افتخاری است که در حال حاضر 200 بازرس افتخاری داریم که بخشی از این افراد آموزش دیده‌اند و مرحله دوم آموزش نیز در دو هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با اعلام افزایش نیروهای سازمان بازرسی خراسان‌ رضوی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار نقطه مشمول بازرسی در سطح خراسان‌ رضوی داریم که این نقاط متشکل از تمام بانک‌ها، کلانتری‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌های عمومی و دستگاه‌های اجرایی و غیره است.

*مبارزه با مفاسد اقتصادی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود لازمه تحقق حماسه اقتصادی را مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست و اذعان داشت: قطعا بدون مبارزه با مفاسد اقتصادی و مفسدان این حماسه اقتصادی محقق نمی‌شود؛ امروز ما در سومین سال برنامه پنجم توسعه قرار داریم ولی متاسفانه شاهدیم که بسیاری از اهداف که باید در سال اول و دوم برنامه محقق شود، تحقق نیافته است.

حجت‌الاسلام درویشیان ادامه داد: متاسفانه تا به امروز برنامه توسعه استان و شهرستان نیز آماده نشده است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بر اساس برنامه‌ها و آیین‌نامه‌های وزارتی خود فعالیت می‌کنند.

رئیس منطقه دو بازرسی کل کشور با اشاره به اختلاس‌های صورت گرفته در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری گفت: چند مورد اختلاس داشته‌ایم که البته ارقام آنها در حد 20 میلیون تومان و یا کمتر بوده است؛ البته تمام موارد بررسی شده و به برخی از متهمان حبس و محکومیت کیفری داده شده و چند پرونده دیگر هم در دست بررسی داریم.

وی یکی از اثربخشی‌ها در این راستا را منع تصدی بیش از یک شغل عنوان کرد و افزود: در این راستا نیز با برخی افراد که دو شغله بودند برخورد جدی داشته‌ایم.

*کشف حدود 315 میلیارد تومان تخلف مالی از دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ رضوی در 15 ماه گذشته

حجت‌‌الاسلام درویشیان در ادامه سخنانش با اشاره به میزان کل تخلفات مالی کشف شده در 15 ماه گذشته اظهار کرد: کل تخلفات مالی کشف شده در 15 ماه گذشته از دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ رضوی حدود 315 میلیارد تومان بوده که از این رقم 100 میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شده است.

به گفته وی همچنین کل افراد معرفی شده به هیئت رسیدگی به تخلفات 36 نفر بوده‌اند که از این تعداد هم هشت نفر به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

*برگشت دادن یک میلیارد و 800 میلیون تومان از اضافه دریافتی‌های سه شرکت آب و برق و گاز

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان‌ رضوی در ادامه ضمن اشاره به تخلف سه شرکت آب، برق و گاز خاطرنشان کرد: در سال گذشته متوجه یک آسیب در شرکت‌های خدماتی و آموزش و پرورش شدیم، طبق قانون بودجه سال 91 تعرفه آب و برق و گاز از مساجد و اماکن مذهبی و حسینیه‌ها اخذ نمی‌شود؛ همچنین از مراکز آموزشی و مدارس نیز طبق مصوبه هیئت وزیران باید 50 درصد تعرفه آب، برق و گاز گرفته شود.

وی افزود: این درحالی است که ما در بازرسی‌ها متوجه شدیم از سوی شرکت‌های آب و برق و گاز از اکثر مساجد و مراکز بر خلاف قانون؛ تمام وجوه دریافت شده و از مراکز آموزشی هم تمام وجوه دریافت شده است.

حجت‌الاسلام درویشیان تاکید کرد:‌ درحال حاضر یک میلیارد و 800 میلیون تومان از اضافه دریافتی‌ها برگشت داده شده و هنوز هم در حال برگرداندن وجوه هستیم.

*انجام 21 بازرسی سرزده در سطح خراسان ‌رضوی در سال 91

مدیرکل بازرسی خراسان‌ رضوی در بخش پایانی سخنان خود مجموع نظارت و بازرسی‌های اجرای شده در سال 91 را 59 عدد عنوان کرد و اذعان داشت: در مجموع در سال گذشته چهار نظارت و بازرسی فوق‌العاده، 80 نظارت و بازرسی موردی، 21 مورد بازرسی سرزده انجام شد؛ همچنین 599 پرونده موردی تشکیل شد.

وی متذکر شد: همچنین 61 پیشنهاد کیفری و 201 پیشنهاد تعقیب اداری، انضباطی و انتظامی و ... در سال گذشته داده شد.

انتهای پیام/70003/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول