اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طنازی مبارک در صحنه تالار فرشچیان/ مبارک هوایی می‎شود

نمایش مبارک هوایی می‎شود داستانی طنز به روایت هاجر پورسینا بار دیگر صحنه تئاتر اصفهان را به دست می‎گیرد و در تالار فرشچیان اصفهان روی صحنه می‎رود.

طنازی مبارک در صحنه تالار فرشچیان/ مبارک هوایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مبارک هوایی می‎شود عنوان نمایشی است که به کارگردانی هاجر پورسینا از سال گذشته جای خود را در عرصه تئاتر اصفهان باز کرد.

نمایشی که پر از مفاهیم متنوع در حوزه‎های مختلف نمایشی است، مبارک هوایی می‎شود در اصل داستانی برآمده از تئاتر سنتی و بومی ایران است که با روایت داستان مبارک اسطوره تئاتر ایرانی قصد دارد از مشکلات فعالان عرصه تئاتر سخن بگوید این نمایش همچنین در جشن اردیبهشت تئاتر اصفهان گزینش شد تا هم‌زمان یک تیر و دو نشان کند، چرا که اردیبهشت تئاتر اصفهان در نخستین روزهای فوت سعدی افشار پدر سیاه بازی ایران برگزار شد و نمایش مبارک هوایی می‎شود بهترین گزینه برای این روز بود، اجرای نمایش مبارک هوایی می‎شود در این روز توانست علاوه بر ادای احترام به مقام شامخ این هنرمند بزرگ گوشه‌ای از مشکلات هنرمندان عرصه تئاتر را به مخاطبانش نشان دهد.

مبارک در این داستان غم نهفته خود را در نقاب شادی‎های ظاهریش مخفی می‌کند و مخاطب را تنها به همدردی با خود وامی‎دارد، تفکر مخفی پشت خندها و شادی‎های بچه‌گانه مبارک از ظرافت‎هایی است که کارگردان برای القای مفاهیم مختلف به کار گرفته است و به خوبی نیز این مفاهیم را به مخاطب می‎قبولاند و او را در فکر فرو می‎برد.

ابراهیم رحمانی، اسماعیل سلمانی، سولماز زمانی و الهه خوشکام نیز در این نمایش به ایفای نقش می‎پردازند و داستان زیبای مبارک هوایی می‎شود را روایت می‎کنند.

به دلیل استقبال فراوان و توفیقاتی که این نمایش در میان مخاطبان دارد، تالار فرشچیان تا 14 تیرماه هر شب ساعت 20 میزبان این نمایش است تا دوست داران تئاتر آخرین شب‌های اعیاد شعبانیه را تماشگر این نمایش طنز باشند.

انتهای پیام/63019/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول