اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مک‌کین: اقدام آمریکا در تامین تسلیحات سبک برای شورشیان سوری «شرم‌آور» است

سناتور جنگ‌طلب آمریکایی با انتقاد از رویکرد دولت واشنگتن در قبال سوریه، تلاش غرب برای حمایت از شورشیان سوری را نادیده گرفت و جنگ سوریه را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: خاورمیانه در آستانه انفجار قرار دارد.

مک‌کین: اقدام آمریکا در تامین تسلیحات سبک برای شورشیان سوری «شرم‌آور» است

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکایی از ایالت «آریزونا» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، بدون توجه به گزارش های معتبری که درباره حمایت های مالی و تسلیحاتی غرب و از جمله واشنگتن از تروریست ها و شورشیان مستقر در سوریه منتشر می شود، با اشاره به اینکه شرایط سوریه روز به روز وحشتناک تر می شود، از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به دلیل عدم اقدام کافی برای متوقف کردن درگیری ها در سوریه انتقاد کرد.

این سناتور جنگ طلب آمریکایی در مصاحبه خود گفت: خاورمیانه در آستانه انفجار است و یک درگیری منطقه ای در حال شکل گیری است.

مک کین گفت که جنگ داخلی سوریه در حال انتشار به لبنان و اردن و در حال ایجاد تنش در سایر بخش های منطقه است.

مکین همچنین خواستار تلاش برای سقوط اسد شد و گفت: اگر بشار اسد در رأس قدرت باقی بماند ایران نیز موفق خواهد شد و می‌توان تصور کرد که حجم نفوذ تهران د ر منطقه افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما در صورتی که اسد سقوط کند ایران بزرگترین شکست در 25 سال گذشته را متحمل خواهد شد و می‌توان این کشور را از حزب الله جدا کرد و به این ترتیب به صورت تدریجی حزب الله نیز از بین خواهد رفت.

وی همچنین گفت: مشکل اصلی این است که در مقابل ما میگوییم که به معارضان سلاح سبک خواهیم داد سلاح سبک چه کاری میتواند در برابر موشک های اسکاد و تانک ها بکند.

درحالیکه کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا تامین حمایت های نظامی از شورشیان و مخالفان سوریه را آغاز خواهد کرد، مک کین که مدت هاست حمایت خود را از حمایت نظامی از مخالفان سوری اعلام کرده است، مدعی شد که جنگ سوریه ناعادلانه است.

مک کین در شرایطی جنگ سوریه را ناعادلانه توصیف می کند که غرب با تامین تسلیحات برای تروریست های سوری، هولناک‌ترین جنایات ضد بشری را در سوریه مرتکب می شوند و آن را به گردن ارتش سوریه می اندازند تا مقدمه برای مداخله نظامی در این کشور فراهم و خواست غرب تامین شود.

بر اساس این خبر، در حالیکه دولت اوباما به جزئیات کمک های نظامی آمریکا به شورشیان اشاره ای نداشته است، اما مقامات واشنگتن در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرده اند که این کمک ها شامل تسلیحات، مهمات و احتمالا سلاح های ضد تانک خواهد بود.

این در حالیست که مک کین مدعی شده است که: تسلیحات سبک کارایی خوبی در برابر موشک ها و تانک های سریع ندارند و این شرم آور است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول