اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تغییر معادله ارتش سوریه در ریف دمشق: آزادی «الملیحه» و سپس درعا

منطقه «الملیحه» در «درعا» به دلیل گستره جغرافیایی از مناطق مهم این استان تلقی می‌شود که تا پیش از حمله ارتش سوریه مهمترین پناهگاه عناصر مسلح بود و تردد آسان آنها در این استان را فراهم می‌کرد که هم‌اکنون در آستانه آزادی قرار دارد.

تغییر معادله ارتش سوریه در ریف دمشق: آزادی «الملیحه» و سپس درعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در چندین محور علیه گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در مناطق مختلف ریف دمشق در جنوب سوریه، این گروه‌ها و عناصر و حامیان آنها را واداشت تا برنامه‌ها و نقشه‌های خود را تغییر دهند، به ویژه آنکه ارتش سوریه با محصور کردن نبردها در مناطق خاص خود، از سرایت آنها به مناطق دیگر جلوگیری کرد.

تحلیلگران نظامی براین باورند که بحران سوریه و عملیات‌های نظامی که ارتش سوریه آن را در درعا آغاز کرد و در درعا هم به پایان خواهد رساند و این فرضیه مبتنی بر حقایق و واقعیت‌های جدیدی است که در به تازگی وارد میدان‌ها مختلف نبرد در سوریه شده که مهمترین آنها بحث ارائه کمک‌های خارجی است که گروه‌های مسلح از مرزهای اردن دریافت خواهند کرد.

حوادث ماه‌های اخیر بازتاب‌های مختلفی را در میان تحلیلگران داشت، به گونه‌ای که برخی بر این باور بودند، مرزهای اردن به دنبال ارسال کمک‌های جدید مسلحانه به گروه‌های تروریستی و ورود عناصر جدید مسلح خارجی و عرب از این مرزها به شدت متشنج و ملتهب خواهد شد و رهاورد این امر آن خواهد بود که جبهه جدیدی به میدان‌های نبرد و درگیری در سوریه افزوده خواهد شد تا به هر طریق ممکن کشورهای توطئه‌کننده علیه سوریه موازنه قوا را در میدان تغییر دهند و امتیازهای جدیدی را به دست آوردند.

با وجود تمام آنچه گذشت، نبردها آنگونه که افراد مسلح و گروه‌های تروریستی برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، پیش نمی‌رود، به ویژه پس از آنکه ارتش سوریه نوار مرزی این کشور با اردن را هدف قرار داد تا این ضربه، ضربه مهلکی بر کمر گروه‌های مسلح باشد، چون در جریان این عملیات‌ها ارتش سوریه موفق شد، بر شماری از گروه‌های مسلح مستقر در مرزهای سوریه – اردن غلبه کند و مراکز تجمع و مقرهای آنها را در شماری از روستاهای منطقه هدف قرار دهد که آخرین آنها شهرک «الملیحه غربی» در جنوب درعا است.

یک منبع نظامی ارتش سوریه در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق توضیح داد که نبردهای «الملیحه غربی» بسیار دقیق اداره می‌شود و به همین دلیل خسارت‌های وارده به ارتش سوریه در این منطقه بسیار اندک و ناچیز است، برخلاف گروه‌های تروریستی و مسلح که شمار کشته‌ها در آنها به بیش از 300 نفر رسیده است.

منطقه «الملیحة غربی» که دارای حدود 70 هزار نفر جمعیت است، پس از حمله ارتش سوریه به مراکز تجمع افراد مسلح در شهرک «خربه غزاله» آخرین مرحله از عملیات ارتش سوریه را در درعا تشکیل می‌دهد، به ویژه آنکه منطقه «الملیحه» مهمترین کانون تجمع افراد مسلح در درعا به شمار می‌آید.

به این ترتیب ارتش سوریه به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهد و معائله مورد نظر خود را بدون دغدغه خاطری بر گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در الملیحه پیاده می‌کند و این منطقه هم اکنون هم از طرف «خربه غزاله» و هم از جانب مرزهای اردن در محاصره ارتش سوریه است.

این منبع تاکید کرد که اهمیت منطقه «الملیحه» در این نهفته است که آخرین دژ و سنگر عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی در این منطقه به شمار می‌آید و به دلیل گستره جغرافیایی بسیار به عناصر مسلح اجازه می‌دهد، به راحتی در مناطق بیابانی درعا تردد داشته باشند، در حالی‌که هم اکنون این منطقه در دست ارتش سوریه است و پاکسازی آن بیش از 3 روز به طول نخواهد انجامید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول