اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل و هنیه برای بررسی آشتی ملی وارد قاهره شدند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین به منظور اجرای گفت‌وگوها با مسئولان مصری در خصوص پرونده آشتی ملی و تحولات منطقه، وارد قاهره شدند.

مشعل و هنیه برای بررسی آشتی ملی وارد قاهره شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، «خالد مشعل» با یک هیئت 11 نفره در سفری چند روزه از دوحه وارد قاهره شد.

برخی منابع در فرودگاه قاهره گفتند که هیئت مشعل به هیئت دیگری از حماس که عصر دیروز به ریاست «اسماعیل هنیه» معاون مشعل از نوار غزه  وارد قاهره شده است، خواهد پیوست.

یک منبع در گذرگاه رفح نیز گفت که هنیه در رأس یک هیئت 12 نفره از طریق گذرگاه مرزی رفح به قاهره وارد شد تا درباره چندین پرونده بارز از جمله آشتی ملی و ضرورت سرعت بخشیدن به اجرای توافقنامه‌های قاهره گفت‌وگوهایی را انجام دهد.

«عصام الدعالیس» مشاور هنیه نیز اظهار داشت که هدف از این سفر دیدار با رهبران مصری و گفت‌وگو با آنها درباره تحولات فلسطین و مصر و موضوع آشتی ملی فلسطینیان است و سفر این هیئت چند روز به طول خواهد انجامید.

در عین حال یک منبع نزدیک به حماس نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت که هنیه در نشست دفتر سیاسی حماس که این هفته در قاهره برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این منبع به جزئیات بیشتر درباره این نشست اشاره‌‌ای نکرد.

پایبندی به آشتی ملی

هنیه در همین راستا دیروز در خطبه نماز جمعه بر پایبندی به تحقق آشتی ملی فلسطینیان تاکید کرد و گفت که ما به آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی‌ها برای پرداختن به مسائل بزرگ ملت فلسطین اهتمام داریم.

دیروز جمعه ششمین سالروز سلطه حماس بر نوار غزه پس از درگیری با نیروهای وابسته به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بود.

از آن زمان تا کنون تمامی تلاش‌های عربی از جمله تلاش‌های مصر برای پایان دادن به دودستگی بین دو جنبش که از اواسط سال 2007 بوجود آمده است، ناکام مانده است.

هنیه همچنین در سخنرانی خود تاکید کرد که حماس در امور داخلی مصر دخالت نمی‌کند و نسبت به همه گروه‌های مصری بی‌طرف است و می‌خواهد که گروه‌های داخلی درباره قضیه فلسطین متحد و یکپارچه باشند.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ اختلافاتی در داخل حماس وجود ندارد و هیچ مبارزی از حماس نیز در سوریه حضور ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول