اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین

هیئت حماس امروز با مرسی دیدار می‌کند/ نجات یک خانواده فلسطینی از حمله توپخانه‌ای

هیئتی از جنبش حماس که به ریاست «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به قاهره سفر کرده است، امروز دوشنبه با رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

هیئت حماس امروز با مرسی دیدار می‌کند/ نجات یک خانواده فلسطینی از حمله توپخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «ابراهیم الدراوی» مدیر مرکز پژوهش‌های فلسطین در قاهره گفت که هیئت حماس امروز با «محمد مرسی» دیدار می‌کند.

وی افزود که هیئت حماس همچنین با مسئولان دستگاه اطلاعات مصر از جمله سرلشگر «رأفت شحاته» رئیس این دستگاه و نیز تعدادی از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی دیدار خواهد کرد.

هیئت عالی‌رتبه حماس به رهبری مشعل و «اسماعیل هنیه» نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین، روز جمعه وارد قاهره شد.

پیام تبریک «محمود عباس» به روحانی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال تلگرافی پیروزی حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

«محمود عباس» در نامه خود برای روحانی آرزوی موفقیت کرد و بر تمایل خود برای همکاری و تلاش مشترک جهت توسعه روابط بین دو طرف و دو ملت به نفع ملت‌های دو طرف تاکید کرد.

صهیونیست‌ها 8 فلسطینی را در نابلس و بیت‌لحم ربودند

نیروهای اشغالگر اسرائیلی امروز دوشنبه هشت نفر از شهروندان استان نابلس و بیت‌لحم واقع در کرانه باختری را ربودند.

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر به اردوگاه بلاطه و محله خله العامود در شرق شهر و منازل شهروندان یورش برده و اقدام به بازرسی منازل کرده و چهار نفر از شهروندان به نام‌های مجاهد و محمد ابوزور، انس علی ابوحماد و حسن محمود حشاش را بازداشت کردند.

در بیت‌لحم نیز نیروهای اشغالگر بامداد امروز چهار نفر را در منطقه واقع بین اردوگاه عایده در شمال شهر و شهرک جیلو بازداشت کردند که همگی 16 ساله بودند.

نیروهای اشغالگر همچنین به یک شهروند از اهالی روستای ابو انجیم واقع در جنوب شرق بیت لحم اخطاریه‌ای تحویل و از وی خواستند به دستگاه اطلاعات مراجعه نماید.

برخی منابع محلی نیز گفتند که نیروهای اشغالگر به «خضر عوده الهریمی» (50 ساله) اخطاریه مراجعه به دستگاه اطلاعات را ارائه کردند.

رژیم صهیونیستی ساختمان بزرگی در نزدیکی مسجدالاقصی احداث می‌کند

دایره امور قدس در سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در پی احداث ساختمان بزرگی به اسم ساختمان «کیدم» در وادی حلوه در فاصله 50 متری مسجدالاقصی است.

طرح مذکور همچنین به طرح «گفعاتی» نیز معروف است و دارای پروانه مهندسی شماره 13542 است و به موجب این طرح قرار است ساختمانی بزرگ در مجاورت دیوارهای جنوبی بخش قدیمی قدس در محله وادی حلوه و در زمین های خانواده صیام احداث شود. این ساختمان تقریبا در مجاورت دیوار جنوبی قدس و در زمینی به مساحت 10626 متر مربع احداث خواهد شد.

این زمین قبلا به عنوان پارکینگی عمومی برای ساکنان محله وادی حلوه مورد استفاده قرار می‌گرفت اما رژیم صهیونیستی چند سال پیش آن را به بهانه جستجوی آثار باستانی تحت نظارت جمعیت شهرک سازی «العاد» مصادره کرد و در جریان عملیات اکتشاف و جست و جو آثار باستانی و تاریخی اسلامی و مسیحی در این مکان یافت شد.

دایره امور قدس در سازمان آزادی بخش فلسطین اشاره کرد که طرح ساخت این ساختمان بزرگ که هدف رژیم صهیونیستی مرتبط ساختن آن به باب المغاربه در جنوب بخش قدیمی قدس از طریق احداث پلی بین این ساختمان و ورودی باب المغاربه خواهد بود.

اعتصاب غذای 8 اسیر در زندان ریمون

هشت اسیر فلسطینی که در سلول انفرادی زندان صهیونیستی «ریمون» اسیر هستند امروز دوشنبه اعتصاب غذای نامحدود خود را اعلام کردند.

در بیانیه باشگاه اسیر آمده است که این هشت اسیر از اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی خواستند تا آنها را به زندان‌های شمالی در نزدیکی محل سکونت خود انتقال دهد.

این هشت اسیر عبارتند از: سعید مسلمه، عبدالله برهم، احمد جلامنه، جهاد دویکات، علی حسان، شادی سوقیه، موسی جمعه، محمد البلبل.

نجات یک خانواده فلسطینی از بمباران اسرائیل در شرق خان یونس

یک خانواده فلسطینی در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه موفق شدند از بمباران رژیم صهیونیستی نجات پیدا کنند.

ساکنان محلی گفتند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق نوار مرزی به سمت یک خانواده فلسطینی که در حال کشاورزی بر روی زمین‌های خود در منطقه الفراحین واقع در شرق خان‌یونس بودند، دو گلوله توپ شلیک کردند.

ساکنان محلی گفتند که تانک‌های رژیم صهیونیستی اولین گلوله را به تپه رمیله در نزدیکی این خانواده شلیک کردند و گلوله دومی نیز به فاصله کمی به منطقه نزدیک این خانواده اصابت کرد.

2300 نفر از ساکنان قدس با خطر کوچانده شدن مواجه هستند

یک گزارش بین المللی حاکی از آن است که عملیات کوچانده شدن شهروندان فلسطینی به سبب سیاست های اسرائیل مبنی بر تخریب منازل شهروندان در قدس اشغالی به ویژه بخش شرقی قدس روند سریع تری به خود گرفته است.

دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد «اوچا» در گزارشی ضمن اشاره به اینکه 2300 نفر از ساکنان قدس با خطر کوچانده شدن مواجه هستند، تاکید کرد که یک سوم این افراد جزو کودکان هستند.

دفتر اوچا خاطر نشان کرد که فلسطینیانی که در معرض کوچانده شدن قرار دارند، در بخش شرقی قدس سکونت دارند و دشمن صهیونیستی به آن ها ابلاغ کرده که به زودی منازلشان را تخریب خواهد کرد.

دفتر مذکور تشریح کرد که اکثریت این فلسطینیان جزو بادیه نشینان هستند و دشمن صهیونیستی طی سال های2008 تا 2009 نزدیک به 4 هزار نفر از آن ها را به بهانه عدم دریافت مجوز ساخت کوچانده و بی خانمان کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول