اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با غلبه بر تمام حریفان

بانوی بومهنی برنده 2 مسابقه مشاعره رادیویی در کشور شد

بانوی بومهنی با غلبه بر تمام حریفان خود، برنده دو مسابقه مشاعره رادیویی در کشور شد.

بانوی بومهنی برنده 2 مسابقه مشاعره رادیویی در کشور شد

کارشناس ادبیات فارسی که در مسابقات مشاعره رادیوهای جوان و فرهنگ شرکت کرده و در هر دو مسابقه مقام اول را به دست آورده است، امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در مورد این مسابقات اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که در زمینه شعر داشتم، ابتدا در مسابقه «شعر آسمانی» که در رادیو فرهنگ بین 80 نفر از شاعران برگزار شد، شرکت کردم.

نجمه جهانشاهی تصریح کرد: ابتدا در دو گروه 40 نفری و بعد در دو گروه 20 نفری با حریفان مسابقه دادم و در فینال این مسابقه که به صورت زنده از این رادیو پخش می‏شد، مقام اول را کسب کردم.

جهانشاهی در مورد مقام اول مسابقه رادیو جوان نیز گفت: این مشاعره به نام «قرار شاعرانه» و آن هم به صورت زنده در رادیو جوان برگزار شد و با الطاف خداوند توانستم در آن مسابقه هم مقام اول را کسب کنم.

وی افزود: بیشتر در این مسابقات از غزلیات تمام شعرا به خصوص شمس تبریزی و مولانا، شعرهای حافظ و شعرهای شاعران معاصر و خودم استفاده کردم.

این کارشناس ادبیات فارسی در مورد مشکلات شعرای شهرستان پردیس گفت: تمام ایرانیان شاعر هستند ولی کسی که به شعر خود شاخ و برگ بدهد و اصول را رعایت کند، شاعر می‏شود و بعضی دل‏نوشته‏های خود را به عنوان کتاب شعر در جامعه پخش می‏کنند.

جهانشاهی اضافه کرد: شعر گفتن اصولی دارد؛ در صورتی که این موارد رعایت نشود، با توجه به اینکه تمام دنیا شعر ایران را شعری قوی می‏دانند، اگر فردی خارجی کتاب دل‏نوشته جوانی که بدون نظم و چارچوب بوده را بخواند، دیدش نسبت به شعر ایران تغییر پیدا می‏کند و به اسم ادبیات و شعر ایرانی صدمه می‏زنیم.

این کارشناس ادبیات فارسی در مورد مکان‏هایی که برای خواندن شعر از وی دعوت می‏شود و نحوه برخورد جامعه با یک شاعر، گفت: از جمله جاهایی که سروده‏هایم را خوانده‏ام، نهاد رهبری، دانشگاه‏های سراسر کشور، مراسم مختلف سپاه پاسداران و ... بوده و اقبال عمومی به شعر خوب است.

انتهای پیام/2568/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول