اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

امام جمعه، امام همه جریانات سیاسی است

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام جمعه، امام این حزب و آن حزب نیست، گفت: امام جمعه، امام همه جریانات سیاسی است و نباید وی را به محور یک جریان خاص تبدیل کنیم.

امام جمعه، امام همه جریانات سیاسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام سیداحمد تقوی پیش از ظهر امروز در مراسم انتصاب امام جمعه«زاغمرز» در بهشهر، با اشاره به آیه کریمه "الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ..." و لزوم شرکت مسئولان در فریضه عبادی ـ سیاسی جمعه، گفت: یکی از ویژگی‌های انسان‌های شایسته این است که وقتی به تمکن می‌رسند و به قدرت می‌رسند، نماز را به پا می‌دارند.

وی با اشاره به روایاتی از پیشوایان دینی درباره اهمیت نماز جمعه، خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به مناسک نماز جمعه بیندازیم می‌بینیم که نماز جمعه یک نماز معمولی نیست، خطیب جمعه باید با اجازه ولی امر مسلمین باشد، نیاز به اذن ولی دارد، باید در محدوده یک فرسخ بیش از یک نماز جمعه برگزار نشود.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به فضیلت روز جمعه، گفت: جمعه، روز نشان دادن ابهت، صلابت و انسجام مسلمانان، روز حضور در صحنه و تبدیل من به ما و فرد به جمع، روز بیعت مجدد با حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) و جانشینان آن حضرت است.

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام جمعه، امام این حزب و آن حزب نیست، خاطرنشان کرد: امام جمعه، امام همه جریانات سیاسی است و نباید وی را به محور یک جریان خاص تبدیل کنیم.

وی در پایان، ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام سیدجلال موسوی‌تبار، امام جمعه «زاغمرز» گفت: امام جمعه‌ای موفق است که حمایت مسئولان و مردم را به دنبال داشته باشد و ادامه کار از شروع کار برایش مهم‌تر باشد.

انتهای پیام/86001/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول