اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از سال‌ها تربیت شاگردان شاخص

شیخ فضل‌الله فیض‌الله‌زاده استاد حوزه علمیه مشگین‌شهر ندای حق را لبیک گفت

بعد از سال‌ها تلاش و زحمت در تربیت جوانان و علاقمندان به علوم و معارف دینی، استاد حوزه علمیه مشگین‌شهر شیخ فضل‌الله فیض‌الله‌زاده امروز دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

شیخ فضل‌الله فیض‌الله‌زاده استاد حوزه علمیه مشگین‌شهر ندای حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه علمیه مشگین‌شهر در 82 سال زندگی پرفراز و نشیب و پرثمر خود سعی کرد علاوه بر تربیت شاگردان شاخص و ممتاز در دوران مبارزات ستمشاهی نیز اوج ارادت و خلوص خود را به امام راحل و ملت ایران نشان دهد به طوریکه در این مبارزات چندین بار دستگیر و زندانی شد.

این شخصیت وارسته و عالم فقیه در سن 82 سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکر آن مرحوم پس از تشییع در خیابان‌های مشگین‌شهر برای خاکسپاری به زادگاه خود میرکندی مشگین‌شهر انتقال یافت.

این چهره فقیه و روحانی با سعه‌صدر، علم و بردباری توانست در مدت حیات طیبه خود علاوه بر تربیت شاگردان ممتاز در تمام صحنه‌ها تأثیرگذار باشد و از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا دوران دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف این نظام اوج دلدادگی، ایمان و رستگاری خود را به انقلاب، ارزش‌های به دست آمده نظام، راه نورانی امام راحل و منویات مقام معظم رهبری نشان داد و خواسته آنها را اجابت کرد.

این عالم که در حوزه علمیه مشغول تدریس بوده و شاگردان بسیاری را تربیت کرده از ویژگی پرهیزکاری و دوری از هرگونه گناه برخوردار بوده است که اهالی مشگین‌شهر این فقیه عالم را انسانی پارسا و زاهد می‌دانستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان مشگین، نماینده مردم این شهر در مجلس و فرماندار در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام فضل‌الله فیض‌الله‌زاده را تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان نیز صبر و پایداری در مرام آن مرحوم خواستار شدند.

در بخشی از این پیام با اشاره به عالم‌پرور و فقیه‌خیز بودن مشگین‌شهر آمده است: مردم مشگین‌شهر به وجود چنین علما و فقهای تراز اول افتخار می‌کنند و امروز با مردی وداع کردند که بیش از 80 سال عمر خود را در راه اعتلای اسلام و ارزش‌های ناب آن سپری کرد و در برابر مشکلات و نارسایی‌ها خم به ابرو نیاورد.

انتهای پیام/62007‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول