اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برداشت تابستانه در همدان

قیمت سیب‌‌زمینی متعادل می‌شود / همدان رتبه اول در تولید سیب‌زمینی

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با برداشت سیب‌زمینی تابستانه در همدان قیمت این محصول در بازار متعادل می‌شود.

قیمت سیب‌‌زمینی متعادل می‌شود / همدان رتبه اول در تولید سیب‌زمینی

علیرضا رنجبرضرابی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: کار برداشت سیب ‌زمینی تولید تابستانه از حدود 11 هزار و 200 هکتار در مزارع استان همدان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط شهریور ماه جاری، افزون بر 430 هزار تن از این محصول وارد بازار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز داشت: از این میزان محصول 90 هزار تن آن در تیرماه وارد بازار شده و نیاز کشور به این محصول را تأمین می‌کند که انتظار می‌رود قیمت این محصول در بازار متعادل شود.

وی با اشاره به باقیمانده سیب‌زمینی تولید شده سال 91 در سردخانه‌های کشور اظهار داشت: هفت استان کشور به همراه همدان، در تولید سیب زمینی تابستانه استان همدان دخیل هستند که حدود 770 هزار تن سیب‌زمینی را در فصل بهار و تابستان به بازار عرضه می‌کنند.

رنجبرضرابی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 800 هزار تن سیب‌زمینی برای مصرف بهاره و تابستان کشور تأمین شده و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی بالا بودن قیمت سیب‌زمینی را ناشی از هزینه‌های بالای حمل و نقل و افزایش هزینه تولید دانست و افزود: با ورود سیب‌زمینی تولیدی استان همدان، امید است قیمت به حالت عادی خود برگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: هر ساله مقادیری از سیب‌زمینی مازاد این استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود، به عنوان نمونه، در سال گذشته 117 هزار تن محصول از همدان به خارج از کشور صادر شد که حدود 50 میلیون دلار برای کشور، ارزآوری به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: همدان با کشت سالیانه 26 هزار هکتار سیب زمینی و تولید بیش از یک میلیون تن از این محصول، رتبه اول تولید این محصول را در کشور دارد. 

انتهای پیام/89024/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول