اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش مستند فارس از نابسامانی فوتبال اردبیل‌

فوتبال اردبیل در ایستگاه تعطیلی/فرش قرمز اردبیلی‌ها برای تیم‌های دیگر+مستند‌ات

با رو شدن ابعاد جدیدی از نزاع و درگیری ورزش و جوانان استان اردبیل با هیئت فوتبال آن هم به شکل مستند همچنان فوتبال اردبیل در ایستگاه تعطیلی به سر می‌برد.

فوتبال اردبیل در ایستگاه تعطیلی/فرش قرمز اردبیلی‌ها برای تیم‌های دیگر+مستند‌ات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل که دل پری از نزاع و درگیری بی‌سرانجام ورزش و جوانان استان اردبیل با هیئت فوتبال این استان داشت،‌ در جمع خبرنگاران اسناد جدیدی از حقیقت‌گویی و راست‌پنداری هیئت فوتبال را در برابر اتهامات وارده ورزش و جوانان استان اردبیل به اصحاب رسانه رو کرد.

صمد نوتاش سخن خود را با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و صعود این تیم به جام جهانی آغاز کرد و اظهار داشت: امیدواریم روزی را در این استان شاهد باشیم تا جشن صعود یکی از تیم‌های فوتبال اردبیل را به لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا بگیریم.

وی با مخاطب قرار دادن رسانه‌ها به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها از آنها خواست با انعکاس واقعیت‌ها مدیرکل ورزش و جوانان و مسئولان آن را مجاب کنند تا فوتبال از برزخ نزاعی که به آن گرفتار شده نجات پیدا کند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با اشاره به پروسه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان در مهر ماه سال 90 و انتخاب خود با اکثریت آرا به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل یادآور شد: شعاری که بنده در مجمع دادم تا در شش ماه دوم سال 90 آن را به سرانجام برسانم اصلاح ساختار هیئت فوتبال بود که موفق شدیم به سرعت این اصلاح ساختار را آغاز کرده و در همان روز نخست مسئولیت‌ام به دو نفر از اعضای مجمع با حکم سرپرستی مسئولیت دادم که این دو نفر نائب رئیس بانوان و برادران بودند که به پیشنهاد بنده مجمع نیز با آن موافقت کرد.

نوتاش گفت: جلسات مجمع با دو نواب و سه هیئت رئیسه شکل گرفت و ما به سرعت کمیته انضباطی را انتخاب و فعال کردیم تا در برگزاری مسابقات خللی به وجود نیاید.

این مسئول عنوان کرد: با تدوین برنامه شش ماه اول سال 91 و به تایید رساندن این برنامه‌ها در هیئت رئیسه کارهایمان را قانونی و مستند به پیش بردیم و توانستیم طرح آسیا ویژن که تعطیل شده و برنامه‌های آن عقب افتاده بود با همت و تلاشی مضاعف این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده و با فعال کردن تمام کمیته‌ها و پست‌های قانونی مجمع فعالیت‌مان را سر و سامانی واقعی ببخشیم.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل افزود: در کنار آن ساختار نیروی انسانی و همچنین تجهیزات اداری هیئت فوتبال استان اردبیل را سامانی واقعی بخشیدیم و در شهرستان‌ها نیز که سال‌های سال از داشتن امکانات اولیه سخت‌افزاری محروم بودند این مجموعه‌ها را مجهز به امکانات مناسب کردیم.

مقایسه فعالیت‌های 20 سال گذشته با یک سال فعالیت هیئت جدید فوتبال اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوتاش در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما در گام بعدی مسابقات لیگ برتر استان را که در سال‌های گذشته به حالت رکود و تعطیلی کشیده شده بود به شکل منظم طراحی کردیم و با دادن اطلاعیه تنها چهار تیم اعلام آمادگی کردند که با افزودن دو تیم دیگر از شهرستان‌ها لیگ برتر فوتبال استان را با شش تیم در سال اول آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: بعد از 16 سال مسابقات فوتبال باشگاه‌های اردبیل را نیز که تعطیل شده بود ساماندهی کرده و در یک برنامه‌ریزی از لیگ دسته یک فوتبال استان به جای صعود دو تیم، چهار تیم در سال اول صعود کردند تا لیگ برتر شکل واقعی و منسجم بگیرد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل ادامه داد: تمام مربیان رده‌های پایه تا بزرگسالان به جز کی‌روش و منصوریان با حضور در استان اردبیل اقدام به انتخاب بازیکنان مستعد استان برای تیم‌های ملی در رده‌های مختلف کردند که این در سایه برگزاری منظم و منسجم مسابقات در رده‌های پایه شکل گرفت.

نوتاش با مقایسه عملکرد 20 سال گذشته با یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف گفت: در 20 سال گذشته تنها دو نفر مدرس استان اردبیل در دوره‌ها شرکت کرده بودند که در یک سال اخیر ما این دو نفر را به چهار نفر افزایش دادیم و این خود موفقیتی بزرگ برای استان اردبیل می‌باشد.

این مسئول تاکید کرد: در حوزه تربیت مربی بانوان در 20 سال گذشته 15 نفر تربیت شده بود که در یک سال اخیر به 21 نفر ارتقا یافت.

این رئیس هیئت ورزشی با بیان اینکه در تربیت مربی A آسیا در 20 سال گذشته هشت نفر از این استان دوره‌های لازم را گذرانده بودند در یک سال اخیر سه نفر به این مجموعه اضافه شدند در حالی که در 20 سال گذشته 41 نفر مربی B آسیا تربیت شده بود که در این یک سال اخیر تعداد آنها به 21 نفر رسید.

نوتاش یادآور شد: در برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور مدرسان خارجی که پیش از این در اردبیل سابقه نداشته در یک سال اخیر 15 نفر از اردبیل زیر نظر مدرس آلمانی آموزش دیده‌اند و دو نفر داور از این استان در مسابقات لیگ برتر که پیش از این در استان سابقه نداشته به داوری پرداختند.

وی افزود: تعداد داوران معرفی شده از استان در 20 سال گذشته شش نفر بوده و در یک سال اخیر به 12 نفر افزایش یافته و تعداد ناظران مسابقات استانی و ملی را از 9 نفر به 21 نفر ارتقا داده‌ایم که ناظر کشوری نیز از این استان در یک سال اخیر هشت نفر بوده که به پنج نفر سال‌های گذشته افزوده شده است.

این پیشکسوت فوتبال اردبیل به موفقیت حوزه بانوان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ‌در حوزه فوتبال بانوان در 20 سال گذشته هیچ بازیکن اعزامی به مسابقات نداشتیم که در این یک سال یک نفر اعزام شده و در کنار آن در یک سال اخیر تمام هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها را به امکانات اولیه مجهز کردیم.

ورزش و جوانان فعالیت هیئت فوتبال را قیچی کرده است

نوتاش اظهار داشت: در شش ماه سوم فعالیت‌مان در سال 91 به یکباره با تغییر رویکرد ورزش و جوانان فعالیت‌های هیئت قیچی شد به طوری که ورزش و جوانان و دست‌اندرکاران این حوزه سعی کردند به هر شکل ممکن ما را از ریل طراحی شده موفقیت،‌ کامیابی و پیروزی‌هایمان خارج کنند.

این مسئول گفت: ‌تمام ورزشگاه‌های فوتبالی را به روی ما بستند و حتی سالن‌های تمرینی ما را انحصاری در اختیار سایر هیئت‌ها قرار دادند و یکطرفه بسیاری از قرار‌دادها و مسابقاتی که برای رشد فوتبال استان تدارک دیده بودیم لغو کردند به گونه‌ای که حتی یکطرفه قراردادی که با زمین چمن فوتبالی در اردبیل برای اجرای طرح آسیا ویژن بسته بودیم لغو کردند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: با این حرکت تاخیری ورزش و جوانان استعدادیابی‌های ما به تاخیر افتاد و ما نتوانستیم به موقع تیم‌های خود را به مسابقات کشوری معرفی کنیم و اجرای طرح آسیا ویژن نیز که قرار بود منظم و منسجم انجام شود به تاخیر افتاده است.

زمین چمن تختی را به جای فوتبال به هیئت والیبال داده‌اند

نوتاش به عدم حمایت ورزش و جوانان از هیئت فوتبال و پرداخت نشدن بدهی‌هایشان به هیئت فوتبال اشاره کرد و ابراز داشت: جای تعجب اینجاست که استادیوم تختی و زمین چمن آن را به هیئت والیبال داده‌اند تا شاید روی چمن فوتبال والیبال بازی کنند.

وی با اشاره به مکاتبات مختلف مسئولان ورزش و جوانان به فدراسیون علیه هیئت فوتبال یادآور شد:‌ با طومار‌نویسی‌های متعدد و کارشکنی‌های آشکار سعی می‌کنند پروسه انتخاباتی رئیس هیئت فوتبال استان را خلاف قانون جلوه دهند در حالی که مستندات حکایت از تایید قانونی ورزش و جوانان استان دارد.

به جای فرش قرمز پهن کردن برای دیگر تیم‌ها، فوتبال اردبیل را باید دریابیم

این پیشکسوت فوتبال اردبیل از تمام رسانه‌ها خواست با برگزاری یک نشست و جلسه همدلی همه مسئولان را به تمکین در برابر قانون و عمل به وظایف و رسالت‌ها بر اساس اساسنامه تعریف شده دعوت کنند و تا زمانی که ورزش و جوانان در برابر قانون تمکین نکند محال امر است اتفاقی در فوتبال رخ دهد.

نوتاش تاکید کرد:‌ تا زمانی که در استادیوم تختی را به روی فوتبال این استان بسته‌اند اما برای تیم‌های لیگ برتری و خارج از استان فرش قرمز پهن کرده و با آنها حتی عکس یادگاری می‌گیرند بنده حاضر نیستم در این استادیوم حاضر شوم هر چند که بارسلونا یا رئال مادرید در این ورزشگاه بازی کنند.

این مسئول ادامه داد: ‌برازنده مسئولان ورزش و جوانان استان نیست که قفل بر در ورزشگاه‌ها بزنند و فوتبال استان را تعطیل کنند اما در کمال تعجب افتخار کنند که با مربیان یا بازیکنان تیم‌های فوتبال شهرستانی و استانی نظیر پرسپولیس، تراکتور‌سازی و ... عکس یادگاری بگیرند.

عضو کارگروه تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: ما در برابر قانون و اساسنامه‌ای که به هیئت‌های فوتبال ابلاغ شده گردنمان باریک‌تر از مو است اما هرگز حاضر نیستیم با گردن فرازی عده‌ای به سرمایه‌های خود پشت پا بزنیم و یا بخواهیم در برابر غیر فوتبالی‌ها از منافع فوتبال کوتاه بیاییم.

کارشناسی که الفبای فوتبال را نمی‌داند به خود جرات اظهارنظر می‌دهد

نوتاش با انتقاد از برخی مدیران ورزش و جوانان که بدون اطلاع و آگاهی بیش از صدها سطر و صفحه مطلب نادرست می‌نویسند و به رسانه‌ها می‌دهند تا منتشر کنند، عنوان کرد: افرادی که الفبای فوتبال را نمی‌شناسند امروز در قواره کارشناس ظاهر شدند و بنده که حداقل دو دهه است که در این فوتبال سابقه حضور مستمر داشته‌ام حاضر هستم رو در رو با آنها مناظره کنم تا واقعیت‌ها رو شده و در مقابل رسانه‌ها اگر نتوانستم از حق و حقوق این فوتبال دفاع کنم از سمت خود کنار می‌کشم.

وی در خصوص اعتبارات تامین شده برای فوتبال نیز اذعان داشت:‌ بخشی از این اعتبارات از طریق دولت، بخشی از طریق در‌آمدهای فدراسیون و بخشی نیز از طریق اسپانسر‌ها و خیرین جذب شده و به حول و قوه الهی در این سال‌ها از لحاظ مسائل مالی دچار تنگنای خاصی نشدیم هر چند که در این ماه‌های اخیر ورزش و جوانان نه تنها ریالی به ما پول نداده بلکه طلب ما را نیز حاضر به پرداخت نیست.

ساختمان هیئت فوتبال متعلق به هیئت است و هرگز آن را واگذار نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این رئیس هیئت ورزشی در خصوص موضوعات مطرح شده در تعیین ضرب‌‌العجل برای تخلیه ساختمان هیئت فوتبال یادآور شد:‌ این ساختمان بر اساس مستندات قانونی متعلق به هیئت فوتبال است و قرار نیست این ساختمان را تخلیه کنیم یا آن را به ورزش و جوانان بدهیم.

نوتاش همچنین با اشاره به برگزاری مجمع هیئت فوتبال در اسفند ماه به شکل قانونی افزود:‌ بار دیگر اعلام می‌کنم که حضور در مجمع دارای دو جنبه حقیقی و حقوقی است و بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و تشکیل مجمع سالیانه حضور اصفهانیان داور شاخص کشور در مجمع اردبیل از طرف کفاشیان قانونی بوده است که در قانون نیز به صراحت به آن اشاره شده است.

وی بیان داشت: زمانی که بین ورزش و جوانان و هیئت‌ها درگیری به وجود آید حکمیت با معاون ورزش وزارت ورزش و جوانان است که بنده نیز به همراه کفاشیان در جلسه‌ای با حکمیت معاون وزارت ورزش و جوانان و طرف مقابل ورزش و جوانان استان اردبیل حضور پیدا کردم اما به قدری سخنان آنها غیر‌منطقی بوده که نتیجه‌ای جز پافشاری و اصرار بر تغییرات مدنظر ورزش و جوانان استان اردبیل چیز دیگری مطرح نشد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل یکی از درگیری‌های دیگر ورزش و جوانان و هیئت فوتبال را صدور احکام دو‌گانه برای روسای هیئت‌های فوتبال شهرستانی توصیف کرد و ادامه داد: بنده همچنان اصرار دارم که ابلاغ رئیس هیئت فوتبال بیله‌سوار و نمین غیر‌قانونی است چرا که ما حکمی را نداده‌ایم و قانون بر این است که رئیس ورزش و جوانان مکاتبه می‌کند و با انتخاب نهایی بنده حکم صادر می‌شود در حالی که بنده به دلایلی برخی از افراد را صاحب صلاحیت نمی‌دانم و تن به خواسته ورزش و جوانان در انتخاب یکسویه نمی‌دهم.

نوتاش سریال دعواهای فوتبالی ورزش و جوانان با هیئت فوتبال استان را بیشتر شبیه به طنز دانست و افزود: جای تعجب است که برخی مسئولان ورزش و جوانان ادعاهایی را دارند که هیچ سنخیتی با قانون و اساسنامه ندارد و این اظهارات بیشتر به جوک و خنده شبیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما انتظار داریم در یک نشست رو در رو و با حضور اصحاب رسانه دیدگاه‌های قانونی و نقطه نظرات خودمان را بر اساس اساسنامه فوتبال شفاف و روشن و مستند ارائه کنیم تا با قانع شدن ورزش و جوانان و دست کشیدن آنها از برخی خصومت‌ها و دشمنی‌ها فوتبال اردبیل از برزخ نزاعی که در آن گرفتار شده نجات پیدا کند و به ساحل امن و آرامش برسد.

گزارش از: شهرام جباری

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول