اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

یک تن مواد مخدر در مازندران امحا می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از امحای یک تن و 100 کیلوگرم مواد مخدر در سطح مازندران در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این مقدار مواد، خاصیت غیردارویی دارند.

یک تن مواد مخدر در مازندران امحا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا مرادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران از اقدامات برنامه‌ریزی شده این ستاد برای مبارزه با فروشندگان، توزیع‌کنندگان و نیز دارندگان پاتوق‌های مصرف مواد مخدر در مازندران خبر داد.

وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری که در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گرفته شد اماکنی که در آن مواد مخدر تولید و توزیع می‌شود پس از اثبات قضایی به نفع دولت مصادره می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران در ادامه بیان داشت: مکان‌هایی که در آن محلی امن برای مصرف مواد مخدر توسط سوداگران در نظر گرفته شد پس از اقدامات قانونی تخریب می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه مواد مخدر رتبه چهارم آسیب‌های اجتماعی را در جهان به خود اختصاص داد، بیان داشت: مواد مخدر در حال حاضر چهارمین رتبه مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داد، در کشورمان نیز روزانه 10 نفر به خاطر ناخالص بودن مواد مخدر جان خویش را از دست می‌دهند.

مرادی در ادامه به هزینه‌ بالایی که مواد مخدر به کشور تحمیل می‌کند اشاره کرد و گفت: برای نگهداری یک فرد معتاد پنج نفر باید بکارگیری شوند که اگر این تعداد در سطح کشور به تعداد معتادان ضرب شود رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

این مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه مواد مخدر در سال 91 اشاره کرد و گفت: در سال 91 یک‌هزار و 487 کیلوگرم مواد مخدر در مازندران کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: به طور تقریبی روزانه چهار کیلوگرم مواد مخدر در مازندران کشف و هر روز دو نفر به خاطر تولید و توزیع مواد در مازندران دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران یادآور شد: 26 درصد زندانیان مازندران در ارتباط با مواد مخدر هستند.

این مسئول در ادامه از امحای یک‌هزار و 100کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان مازندران در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و بیان داشت: این مواد که خاصیت غیردارویی دارند امحا می‌شوند.

وی در ادامه به تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: تعداد کمپ‌های مواد مخدر در مازندران با دستور مراجع بلندپایه از 28 مرکز به 43 مرکز افزایش یافت که 28 مجوز نیز در حال صدور است.

مرادی در ادامه به وجود کمپ‌های غیرمجاز در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: تعداد کمپ‌های غیرمجاز در مازندران 66 مرکز بود که 31 کمپ غیرمجاز در استان پلمب و پیگیری برای پلمب این 35 کمپ غیرمجاز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: فرمانداری‌ها و بهزیستی پیگیر کمپ‌های غیرمجاز هستند و مسئولیت برخورد با کمپ‌های غیرمجاز نیز برعهده فرمانداری‌های شهرهای استان است.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین برنامه‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران را ساماندهی مراکز آلوده مازندران اعلام کرد و بیان داشت: برخی مراکز آلوده مازندران درست است که وضعیت مناسبی ندارند ولی نسبت به گذشته از وضعیت مناسب‌تری برخوردار هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در ادامه خواستار همکاری و همراهی مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر شد و بیان داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید همه احساس مسئولیت کنند و مردم ناهنجاری‌های اجتماعی را اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول