اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قطع حمایت واشنگتن از «ائتلاف معارضان» برای تشکیل «شورای جنگ»

منابع بلند پایه دیپلماتیک اروپایی تأکید کردند که در صورتی که ائتلاف به پیش شرط‌های آمریکایی تن ندهد ایالات متحده دیگر از ائتلاف معارضان حمایت نخواهد کرد و شورای انتقالی جنگ را جایگزین آنها خواهد کرد.

قطع حمایت واشنگتن از «ائتلاف معارضان» برای تشکیل «شورای جنگ»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه لبنانی «النهار»، منابع بلندپایه اروپایی دیپلماتیک گزارش دادند که در صورتی که ائتلاف معارضان خارج نشین به پیش شرط های واشنگتن تن ندهد آمریکا «شورای انتقالی جنگ» را جایگزین ائتلاف خواهد کرد.

این منابع تأکید کردند که ایالات متحده منتظر است تا ائتلاف معارضان هیئتی ریاستی انتخاب کند و همچنین تیم مذاکراتی خود برای کنفرانس ژنو 2 را نیز معرفی کند و باید در این تیم تعدادی از نظامیان «ارتش آزاد» و هیئت هماهنگی معارضان داخلی سوریه نیز حضور داشته باشند.

براساس این منابع در صورتی که ائتلاف در تشکیل هیئت ریاستی و معرفی تیم مذاکراتی ناکام باشد آمریکا از تشکیل بدنه سومی در میان معارضان که از اعضای شورای ملی و ائتلاف معارضان و ارتش آزاد تشکیل شده باشد حمایت خواهد کرد و 50 درصد این شورا را ارتش آزاد به خود اختصاص خواهد داد تا به این ترتیب شورای  انتقالی جنگ تشکیل شود.

پیشتر معارضان خارج نشین سوری قرار بود در نشستی سه روزه کمیته مذاکراتی برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و رئیس جدید ائتلاف را انتخاب کنند که بعد از گذشت 8 روز از آغاز این نشست در استانبول در تعیین تیم مذاکراتی و رئیس جدید با شکست روبرو شدند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در آخرین دیدار خود در نشست دوستان سوریه در امان به هئیت معارضان سوری گوشزد کرده بود که تصمیم خود را درباره کنفرانس ژنو 2 اتخاذ کنند زیرا در غیر این صورت ائتلاف حمایت نظامی و سیاسی واشنگتن را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/صث

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول