اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدایی «کمیته عمومی جنبش سوریه» از ائتلاف معارضان سوری

کمیته عمومی جنبش سوریه که بخش گسترده‌ای از فعالان معارض حکومت سوریه را به خود اختصاص داده با انتقاد از ناتوانی ائتلاف معارضان از این ائتلاف کناره‌گیری کرد که این مسئله بخش تازه‌ای از شکاف معارضان را نشان می‌دهد.

جدایی «کمیته عمومی جنبش سوریه» از ائتلاف معارضان سوری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «کمیته عمومی جنبش سوریه» که بخش گسترده‌ای از فعالان معارض حکومت سوریه را در خود جای داده است با انتقاد از آنچه «ناتوانی» ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه خواند از این ائتلاف کناره گیری کرد.

این کمیته در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تأکید کرده که ناتوانی، فساد مالی و تأثیر و پیروی از  فشارهای خارجی را دلیل کناره گیری از این ائتلاف می‌داند.

این کمیته افزود: حمایت از ائتلاف معارضان منوط به میزان مشارکت جریان انقلابی سوریه در ایفای نقش خود بر اساس منافع معترضان و لزوم دور کردن افراد فرصت جو و منفعت طلب از ائتلاف است.

این کمیته از محقق نشدن هدف اصلی ائتلاف در نشست اخیر استانبول که نمایندگی کردن معارضان خارجی و داخلی است انتقاد کرد.

نشست اعضای ائتلاف معارضان برای انتخاب رئیس ائتلاف و تشکیل تیم مذاکراتی با حضور همه گروه‌های معارضان از جمله لیبرال‌ها به درخواست آمریکا و کشورهای غربی دو هفته پیش در استانبول ترکیه آغاز شده بود که بعد از گذشت هشت روز معارضان حکومت سوریه نتوانستند به اهداف این نشست برسند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول