اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت کشت و صنعت اسفراین:

بزرگ‌ترین تولید کننده شیر خراسان شمالی کشت و صنعت اسفراین است

سرپرست شرکت کشت و صنعت اسفراین گفت: این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده شیر و محصولات کشاورزی و دامی در خراسان شمالی است.

بزرگ‌ترین تولید کننده شیر خراسان شمالی کشت و صنعت اسفراین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، عبدالرحیم تقی‌زاده تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید شیر، ‌تلیسه، ‌گوشت قرمز، ‌گندم، ‌جو، ‌چغندر قند، ‌دانه هندوانه آجیلی، ‌خربزه و ... مقام اول و ممتاز در سطح خراسان شمالی را دارا است.

وی در زمینه میزان تولید سالیانه شیر و محصولات کشاورزی و دامی گفت: واحد دام‌پروری و دامداری این شرکت با دارا بودن یک‌هزار و200 رأس گاو که تعداد 500 رأس آن شیری می‌باشد، ‌سالیانه حدود 5 هزار و 500 تن شیر با درجه و کیفیت ممتاز تولید می‌شود.

سرپرست شرکت کشت و صنعت اسفراین همچنین در زمینه محصولات کشاورزی و دامی از قبیل گندم، ‌جو، ‌چغندر قند، ‌یونجه، ‌خربزه، پنبه، ‌دانه هندوانه آجیلی خبر داد و افزود: سالانه هشت هزار و240 تن محصول تولید و راهی بازار می‌شود.

وی افزود: مزارع و اراضی این شرکت در حال حاضر دارای چهار هزار و500 هکتار مربوط به مزرعه اسماعیل‌آباد در اسفراین بوده که از این میزان حدود 800 هکتار کشت و کار صورت می‌گیرد و در زمینه تولید شیر و برخی محصولات کشاورزی در حال فعالیت می‌باشد که در مقایسه با سایر شرکت‌های تولیدی خراسان شمالی از وضعیت ممتاز و برتری برخوردار است.

‌تقی‌زاده در زمینه محصول پسته خاطرنشان کرد: در صورت فراهم بودن شرایط لازم، نخستین محصول پسته این شرکت در مهرماه سال جاری برداشت خواهد شد.

انتهای پیام/63002/‌ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول