اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مناطق محروم و کم‌برخوردار شیراز صورت گرفت

اختصاص بیش از 35 هزار مترمربع زمین برای خدمات فرهنگی

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز در چند سال اخیر بیش از 35 هزار متر مربع زمین برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی شهر به صورت بلاعوض تخصیص داده است.

اختصاص بیش از 35 هزار مترمربع زمین برای خدمات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده با اشاره به اختصاص بیش از 35 هزار متر مربع زمین برای فعالیت‌های فرهنگی توسط شهرداری این شهر، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های مذهبی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت (ع)، از جمله مجموعه اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی شیراز با محوریت کمیسیون فرهنگی و همچنین شهرداری این شهر با محوریت حوزه‌های اداری و مالی و فرهنگی در چند سال گذشته، بوده است. وی همکاری با موسسات، هیئت‌های مذهبی، مجتمع‌های فرهنگی، کانون‌ها و ... را بسترساز فعالیت‌های فرهنگی با محوریت شهروندان در قالب مشارکتی ارزشمند دانست و گفت: تامین زمین با مالکیت شهرداری و انجام عملیات عمرانی توسط شهروندان در قالب هیئت امنا، هیئت مدیره و ... زمینه‌ساز همکاری‌های فی‌مابین در ایجاد توسعه زیرساخت‌ها، رونق فضای همکاری، توجه به موضوعات مذهبی در محلات و تمرکزبخشی به نیروهای مذهبی و احیای سنت‌های اصیل اسلامی در محلات می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: ارائه خدمات فرهنگی شامل برگزاری مناسبت‌ها، احداث کتابخانه، صندوق‌های قرض‌الحسنه، فعالیت‌های قرآنی، قرائت ادعیه در روزهای منسوب به آن در هفته و تعمیق باورهای دینی و اخلاقی در سطح جامعه از دیگر برکات این اقدام است.

فرخ‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: براساس قانون این زمین‌ها باید پس از تحویل‌دهی، ظرف مدت 18 ماه ساخته شود که زمین‌های ساخته نشده بررسی و برای تصمیم‌گیری عودت داده شده و تصمیمات جدیدتری برای آنها گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: روحیه مشارکت در شیراز در افزایش سرانه فضای فرهنگی در سطح کشور مقوله‌ای منحصر به فرد است که در چند سال گذشته الگویی برای دیگر شهرهای کشور بوده است.

انتهای پیام/ 2448/ک/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول