اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا خبر داد

واکسیناسیون تب برفکی 1800 رأس گاو در صومعه‌سرا

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا از واکسیناسیون یک‌هزار و 800 رأس گاو برای مقابله با بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون تب برفکی 1800 رأس گاو در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فتح‌الله عربانی‌مستقیم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به فعالیت‌های حوزه پیشگیری و درمان شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا در سال جاری، اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال بالغ بر 314 مورد بازرسی از مراکز مربوطه صومعه‌سرا انجام شده است.

وی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی، کارخانه بسته‌بندی خوراک دام، طیور و آبزیان، پودر ماهی و کشتارگاه‌های صومعه‌سرا را از جمله مراکز مورد بازرسی مذکور برشمرد.

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت توجه به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، اذعان کرد: مبارزه با بیماری‌های مشترک دام و انسان و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مهم‌ترین اولویت اداره دامپزشکی صومعه‌سرا است.

وی از صدور 855 فقره گواهی بهداشتی حمل در سه ماه امسال در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: پروتئین‌های حیوانی به عنوان ارزش غذایی مهم در تمام طول مسیر تولید می‌شوند و از طرف مأموران دامپزشکی صومعه‌سرا مورد کنترل قرار می‌گیرند.

عربانی‌مستقیم، با بیان اینکه مشارکت خانوارها نیز به عنوان ضامن سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی به دلیل رابطه نزدیک با اقتصاد ملی و فراوانی حرفه در این عرصه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی به ادامه اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: فاز نخست اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی از 15 خرداد جاری در صومعه‌سرا همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا اضافه کرد: طرح واکسینه دام و طیور در مقابله با بیماری تب برفکی همچنان در صومعه‌سرا با همکاری تیم‌هایی از بخش دولتی و خصوصی و سه مرکز مایه‌کوبی در حال انجام است.

وی، اولویت واکسینه مذکور را با روستاهای کانون بیماری و یا در معرض خطر صومعه‌سرا دانست و گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون یک‌هزار و 800 رأس گاو واکسینه شده‌اند.

عربانی‌مستقیم، از اجرای طرح واکسیناسیون شاربن 2 هزار و 200 رأس گاو در سه ماه اخیر در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون هاری 160 قلاده سگ، بازدید از چهار مرکز مراقبت و نگهداری از طیور صنعتی و 80 مورد نمونه‌برداری از دیگر اقدام‌های اداره دامپزشکی صومعه‌سرا بوده است.

وی با بیان اینکه عرضه و کشتار مرغ زنده در سطح بازارهای محلی صومعه‌سرا ممنوع است، تصریح کرد: مبارزه با بیماری‌های مربوط به طیور نیازمند جدیت در همکاری تمام ارگان‌های نظارتی و بهداشتی صومعه‌سرا است.

ا‌نتهای پیام/84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول