اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی خراسا‌ن‌رضوی

باند بزرگ سارقان خودرو در مشهد متلاشی شد

باند بزرگ سارقان خودرو در مشهد با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و پلیس آگاهی خراسان‌رضوی متلاشی شد.

باند بزرگ سارقان خودرو در مشهد متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی پیرامون دستگیری این باند در محل فرماندهی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی گفت: تاکنون پلیس آگاهی خراسان‌رضوی توفیقات بسیار را در زمینه دستگیری و متلاشی کردن باندهای مختلف از جمله باند‌های سرقت خودرو، تجاوز به عنف و قتل و زورگیری و ... داشته است.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در زمینه کشف جرایم و سرقت‌ها راه‌اندازی چهار پایگاه پلیس آگاهی در سطح مشهد مقدس بود که بسیار مؤثر واقع شد.

افزایش 37 درصدی کشفیات پلیس آگاهی در 2 ماهه ابتدایی سال‌جاری

فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی در دو ماهه ابتدایی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال 91 خاطرنشان کرد: تنها در دو ماه نخست امسال نسبت به سال 91 شاهد افزایش 37 درصدی کشفیات بوده‌ایم؛ باید توجه داشت در راستای همین توفیقات روزافزون امروز سراسر کشور از طرح‌های اجرا شده در خراسان رضوی الگوبرداری کرده‌اند.

وی افزود: یکی از طرح‌های اجرا شده به نمایش گذاشتن سارقان و متهمان در انظار عمومی است که سبب می‌شود تعداد کشفیات نیز افزایش یابد.

دستگیری 16 نفر از باند بزرگ سارقان خودروی مشهد / تحقیقات همچنان ادامه دارد

امیری‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری باند بزرگ سارقان خودروی مشهد گفت: افراد این باند خودروهای تصادفی در بنگاه‌ها را خریداری کرده و سپس قطعات سرقتی روی آن‌ها سوار می‌کردند و آن را سپس سند زده و به فروش می‌رساندند.

وی افزود: یا بعضاً به جای این اقدام خودروهای سرقتی را اوراق می‌کردند و عمدتاً این باند خودروهای مدل بالا را به سرقت می‌بردند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی با بیان این مطلب که افراد باند برای برخی از اقدامات خود از همسرانشان هم استفاده می‌کردند، ادامه داد: در مجموع تاکنون 16 نفر دستگیر شدند که پنج نفر از این باند از سارقان حرفه‌ای و دارای سابقه زندان بوده‌اند؛ همچنین پنج نفر اوراق فروش، سه نفر صافکار و یک نفر واسطه فروش است.

وی با بیان این‌که دو نفر متهم خانم نیز در همین راستا دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: تا بدین لحظه قطعات بسیار زیادی از این افراد کشف شده است که در انبارهایی این قطعات را نگهداری می‌کردند، همچنین 25 دستگاه خودروی مسروقه شناسایی شده که از این تعداد 14 خودرو اوراق شده است.

به گفته امیری‌مقدم، در مجموع کار دستگیری و اعتراف به جرایم این سارقان دو هفته به طول انجامید.

وی با اشاره به سابقه زندان پنج نفر از سارقان این باند گفت: دستگاه قضایی به واقع همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی در سطح خراسان‌رضوی دارد البته در برخی موارد خلع‌های قانونی داریم؛ به واقع یکی از مطالبات جدی مالباختگان برخورد قاطع و محکم دستگاه قضایی با این مجرمان و سارقان است.

مردم نکات ایمنی و پلیسی را جدی بگیرند

امیری‌مقدم در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مردم چند توصیه ایمنی و پلیسی را عنوان کرد و افزود: هرکجا بی‌احتیاطی و بی‌دقتی صورت گیرد قطعاً زمینه سرقت و جرم نیز فراهم می‌شود؛ مردم باید نکات ایمنی و پلیسی که همواره از سوی رسانه‌ها و جراید به اطلاع آن‌ها می‌رسد را به صورت جدی اجرا کنند تا شاهد این‌گونه سرقت‌ها و جرایم در سطح شهر مقدس مشهد و استان خراسان‌رضوی نباشیم.

انتهای پیام/70003/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول