اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی‌ راور عنوان کرد

سم‌پاشی 9700 متر مربع جایگاه نگهداری دام در راور

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور از سم‌پاشی 9 هزار و 700 متر مربع از اماکن دامی در سه ماهه نخست سال جاری ‌خبر داد.

سم‌پاشی 9700 متر مربع جایگاه نگهداری دام در راور

‌علیرضا اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور ‌اظهار داشت: 9 هزار و 700 متر مربع از اماکن دامی در سه ماهه نخست سال جاری در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی و با توجه به افزایش گرمای هوا و شیوع موارد ابتلای دام‌ها به بیماری‌های انگلی سم‌پاشی شدند.  

وی بیان داشت: بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال به انسان از طریق دام آلوده به این بیماری است که توسط گزش کنه آلوده شده است.

اسلامی افزود: عدم توجه به انگل‌های خارجی و داخلی بدن دام‌ها می‌تواند منجر به ایجاد ضعف، لاغری و سوء‌تغذیه در دام‌ها شده که زمینه افزایش بروز بیماری‌ها را فراهم کرده و خسارت‌های زیادی به دامدار تحمیل کند.

‌وی عنوان کرد: خوراندن شربت ضدانگل، استفاده از داروهای ضدانگل‌ و به کارگیری اصول مدیریتی دامداری با جلوگیری از انتشار بیماری‌ها در بین جمعیت دامی سبب افزایش تولید فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت و شیر و پشم می‌شود.

وی بیان داشت: از آنجایی که بلع این تخم‌ها در انسان نیز همانند دام موجب ایجاد کیست در اندام‌ها می‌شود‌، درمانی به غیر از جراحی در انسان ندارد.

اسلامی تصریح کرد: شستشوی اصولی سبزیجات قبل از مصرف، اتلاف سگ‌های ولگرد، خوراندن دارو‌های ضدانگل به سگ‌های خانگی و اجتناب از تماس با سگ‌های بدون صاحب از اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از بیماری کیست هیداتید است.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول