اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیزدهمین همایش کوهنوردی

کوهنوردان کشور به یاد سردار آزادگان به خشچال می‌روند

سیزدهمین همایش کوهنوردی یادواره سردار آزادگان زنده‌یاد علی‌اکبر ابوترابی در قله خشچال الموت برگزار می‌شود.

کوهنوردان کشور به یاد سردار آزادگان به خشچال می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این همایش قرار است با تدارک هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان روز 29 خرداد ماه به مدت دو روز با حضور جمعی از کوهنوردان قزوین و سایر استان‌های کشور به قصد صعود به قله چهار هزار و 180 متری خشچال الموت برگزار شود.

کوهنوردی قزوین در هفته‌های اخیر روزهای شلوغ و پرکاری را پشت سرگذاشت؛ به طوری که جمعی از کوهنوردان استان به همراه ورزشکاران کوهنورد چهار استان خوزستان، لرستان، فارس و کرمان به ارتفاعات الموت قزوین صعود کردند.

گروه‌های کوهنوردی الیگودرز لرستان و تیمی از استان فارس به همراه جمعی از کوهنوردان قزوینی که جمع آن‌ها به 36 نفر می‌رسید، قله سیالان را فتح کردند که البته هدایت و سرپرستی این گروه‌ها بر عهده منصور غلامی از کوهنوردان باتجربه قزوین بود.

تیم کوهنوردی دزفول خوزستان با 12 ورزشکار و به سرپرستی علی مسگرها از قزوین نیز قله چهار هزار و 250 متری سیالان الموت را فتح کرد و در یک برنامه کوهنوردی دیگر، جمعی از کوهنوردان کرمانی مسیر پیچ‌بن الموت به تنکابن مازندران را پیمودند.

البته هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در تابستان هم برنامه‌های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است؛ به طوری که به گفته اسماعیل قبادی، دبیر این هیئت ورزشی قرار است با برگزاری یک دوره کلاس مربیگری درجه سه کوهنوردی در قزوین برنامه‌های این هیئت ورزشی در فصل گرما آغاز شود.

به گفته قبادی این کلاس‌ها در روزهای ششم و هفتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به مربیگری در این رشته ورزشی از قزوین و دیگر استان‌های کشور حضور دارند.

برنامه‌های زیادی در طول سال در هیئت کوهنوردی اجرا می‌شود و به طور حتم اعزام‌های زیادی به قله‌های مختلف استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77004/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول