اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت می‌گیرد

برگزاری همایش 82 سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور

مسئول میراث فرهنگی کازرون گفت: این اداره برنامه‌های ویژه‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در تابستان امسال نظر گرفته که از جمله آنها برگزاری همایش 82 سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور است.

برگزاری همایش 82 سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا معینی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم برنامه‌های متنوعی متناسب با این فصل پیش‌بینی کنیم، گفت: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تابستان 92 می‌توان به جشنواره ماهیگیری و آشنایی با نکات سفر در طبیعت، اشاره کرد.

وی افزود: در همین راستا این اداره با همکاری معاونت صنایع دستی استان فارس تلاش می‌کند تا کلاس‌های آموزش صنایع دستی بومی این شهرستان را با همکاری بخش خصوصی گسترش دهد که از جمله می‌توان به سراجی سنتی، ابریشم‌بافی، گلیم‌بافی اشاره کرد و در سال گذشته بیش از 400 نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان در زمینه صنایع دستی بومی که از فرهنگ غنی آن سرچشمه گرفته،خاطرنشان کرد: این اداره بیش از 600 میلیون ریال در قالب تسهیلات بانکی در اختیار صنعتگران و آموزش‌دیدگان صنایع دستی قرار داده که امید است با توجه به روند رشد آماری هنرآموزان صنایع دستی شاهد زنده نگه داشتن بیش از پیش صنایع دستی بومی این شهرستان باشیم. 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون در پایان به برگزاری همایش 82 سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور به عنوان یکی دیگر از این برنامه‌های ویژه این اداره در این ایام نیز اشاره کرد.

به گزارش فارس، شهرستان کازرون با دارا بودن بیش از 250 اثر شناسایی و ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران یکی از شاخص‌ترین شهرستان‌های استان فارس در زمینه تعدد دوره‌های تاریخی محسوب شده و همچنین دارای آثار طبیعی کم‌نظیر و روستاهای هدف گردشگری از جمله، سرمشهد، دادین، دوان و دوسیران بوده که این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در ورودی و خروجی فارس سهم بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی این استان دارد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول