اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران خبر داد

تاسیس دفاتر نمایندگی حمل و نقل در 127 روستای مازندران

معاون اداره حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: 127 روستا مشمول مصوب تاسیس دفاتر نمایندگی روستایی در استان قرار گرفته‌اند.

تاسیس دفاتر نمایندگی حمل و نقل در 127 روستای مازندران

احمدآفرین محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: تمام شرکت‌ها مسافربری بین شهری فعال با ارائه پروانه فعالیت معتبر صادره از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند پس از کسب موافقت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها با ارائه حداقل 12 مترمربع دفتر کار ملکی یا استیجاری به نام شرکت یا اعضای هیئت مدیره آن و یا هرگونه امکاناتی که دهیاری‌ها به عنوان محل فعالیت در اختیار آنان قرار می‌دهند دفتر نمایندگی در روستاها مصوب تعیینی دایر کنند.

وی گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی مسافر روستایی با اهداف ارتقای کیفیت زندگی و فعالیت ساکنان روستاها، ارائه خدمات مطلوب به استفاده‌کنندگان نظیر یکپارچگی، در دسترس بودن، راحتی، روان بودن و ارتقای ایمنی و کمک به توسعه اقتصادی روستاها با توجه به مشکلات موجود نظیر ناکافی و در عین حال فرسوده بودن ناوگان، عدم حضور پلیس در مسیرهای مربوطه، عدم نظارت بر نرخ‌های کرایه حمل و عدم پوشش بیمه سفر امری ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول یادآور شد: 127 روستا مشمول مصوب تاسیس دفاتر نمایندگی روستایی در استان قرار گرفته‌اند که با پیگیری‌های مستمر این اداره کل تاکنون 54 دفتر نمایندگی روستایی در استان مازندران ایجاد شده است.

وی همچنین به آغاز مرحله هجدهم نظارت میدانی بر سطح خدمات شرکت‌های مسافربری مازندران اشاره کرد و گفت: اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های مازندران مرحله هجدهم نظارت بر سطح خدمات شرکت‌های مسافربری را با تهیه و ابلاغ چک لیست‌های نظارتی بر شرکت‌ها آغاز کرد. 

محمدزاده ادامه داد: تمام شرکت‌های مسافربری بین شهری فعال به منظور استمرار و بالابردن خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران در مرحله هجدهم نظارت میدانی بر سطح خدمات شرکت‌های مسافربری، مورد کنترل، نظارت مستمر و دقیق قرار می‌گیرند و در صورت وجود نواقص در ارائه سرویس‌های مناسب و عدم رعایت خدمات بر اساس قوانین و مقرارت ابلاغی مورد برخورد قانونی در کمیسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: 154 شرکت حمل ونقل مسافر استان مازندران در قالب چک لیست‌های نظارتی بر چگونگی رعایت نرخ مصوب کرایه، همخوانی نرخ دریافتی و نرخ درج شده در صورت وضعیت، نصب نرخ در معرض دید مسافران و سرویس‌دهی مناسب ناوگان عمومی مورد نظارت و کنترل ناظران این اداره کل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول