اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری کرمان:

ظرفیت کارگاه‌های خوراک دام کرمان تکمیل می‌شود‌

‌‌مدیرکل امور عشایر استان کرمان گفت: به زودی ظرفیت تولید خوراک دام شامل کنسانتره و جو خرد شده با توجه به پراکنش جمعیت عشایر در استان کرمان تکمیل می‌شود.

ظرفیت کارگاه‌های خوراک دام کرمان تکمیل می‌شود‌

علیرضا شاکری عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کارگاه تولید خوراک دام در شرکت تعاونی‌های عشایر شهرستان سیرجان و شهربابک از گذشته فعال بود که با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری کارگاه‌های خوراک دام در بافت و رفسنجان راه‌اندازی شده‌ و در حال حاضر نیز در حال راه‌اندازی خط تولید خوراک دام در بردسیر هستیم که با افتتاح این پروژه ظرفیت تولید خوراک دام در استان کرمان تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چهار خط تولید خوراک دام با 84 تن ظرفیت تولید خوراک دام در یک شیفت کاری و 168 تن ظرفیت تولید در دو شیفت در استان کرمان در حال فعالیت هستند.

‌‌مدیرکل امور عشایر استان کرمان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار تن جو خرید و در بین عشایر توزیع شد.

وی همچنین از خرید و توزیع یک هزار تن سبوس، 600 تن برنج، 100 تن قند و شکر و یک هزار تن کالاهای اساسی مردم خبر داد و تصریح کرد: 6 هزار و 700 نفر از عشایر استان کرمان از خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شده‌اند و بیمه 13 هزار و 496 رأس دام عشایر نیز انجام شده است.

شاکری ابراز داشت: 3 هزار و 654 خانوار عشایر استان کرمان بر اساس طرح اسکان در مناطقی که ‌ظرفیت اشتغال و امرار معاش‌ در آنها وجود داشته‌ اسکان یافته‌اند و برخی از این مکان‌ها نیز با برخورداری از جمعیتی بالغ بر 20 خانوار نیز به روستا تبدیل شده‌اند.

وی از راه‌اندازی ‌و افتتاح فروشگاه اتحادیه عشایری استان کرمان طی ‌چند روز آینده خبر داد و بیان داشت: این فروشگاه با هدف عرضه محصولات لبنی و صنایع دستی عشایر در مرکز استان و جنب اداره تعاون راه‌اندازی می‌شود.

شاکری گفت: تولیدات عشایری علاوه بر گوشت، شامل کرک، پشم، لبنیات و صنایع دستی است و میزان شیر تولیدی عشایر استان کرمان حدود 9 هزار تن و 255 تن پشم و 35 تن کرک و مو است که با راه‌اندازی این مرکز دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه می‌شود و محصولات تولیدی عشایر بدون واسطه به بازار عرضه و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2446/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول