اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه؛ محور دیدار اشتون و پادشاه اردن در امان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شاه اردن در امان دیدار کرد و دو طرف آخرین تحولات خاورمیانه از جمله بحران سوریه و پیامد‌های مسئله فلسطین را بررسی کردند.

سوریه؛ محور دیدار اشتون و پادشاه اردن در امان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با «عبدالله دوم» شاه اردن در امان دیدار کرد.

دیوان پادشاهی اردن با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که عبدالله دوم و اشتون تلاش‌های موجود برای از بین بردن رکود مذاکرات صلح و ایجاد دولت مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال 67  را بررسی کردند.

درباره پرونده بحران سوریه نیز شاه اردن بر موضع کشورش در حمایت از راهکار سیاسی که منجر به توقف خشونت در سوریه شود و وحدت ملت و اراضی سوریه را حفظ کند تأکید کرد.

وی افزود: اردن همچنان بار سنگین حضور آوارگان سوری را که از آستانه طاقت کشور خارج است را به دوش می‌کشد اما در عین حال از کمک‌های کشورهای اتحادیه اروپا تقدیر می‌کند که قطعا باید با حجم فشارهای موجود تناسب داشته باشد.

اشتون نیز از تلاش‌های شاه اردن برای ایجاد اصلاحات در کشورش و تلاش برای برقراری صلح در منطقه تقدیر کرد و افزود: اتحادیه اروپا به همکاری با امان برای تقویت روابط و همکاری در حل مسأله‌ های منطقه به منظور ایجاد امنیت و ثبات ادامه خواهد داد.

وی همچنین از نقش همیاری اردن در زمینه پذیرفتن آوارگان سوری در این کشور تقدیر کرد و به شاه اردن اطمینان داد که اتحادیه اروپا خود را ملزم به حمایت و کمک به اردن می‌داند.

از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011 تا کنون بسیاری ار سوری‌ها به اردوگاه‌های آوارگان در لبنان، اردن، عراق پناه بردند.

بنا بر گزارش سازمان ملل متحد در حال حاضر بیش از یک میلیون آواره سوری در مناطق مختلف حضور دارند. لبنان بالاترین تعداد آوارگان سوری را در خود دارد، پس از این کشور اردن و پس از آن ترکیه، عراق و مصر هر یک به ترتیب با 185 هزار نفر، 106 هزار نفر و با 60 هزار نفر اصلی‌ترین میزبانان آوارگان سوری هستند.

اردن اخیرا دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شده که حضور آوارگان سوری در این کشور این مشکلات را دو چندان کرده است؛ به همین دلیل امان بارها از سازمان‌های نهادهای جهانی خواسته کمک‌های بیشتری به اردن ارسال کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول