اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنگنده‌های «اف۱۶» و «پاتریوت» آمریکا در اردن باقی می‌مانند

آمریکا در صدد است جنگنده‌های «اف ۱۶» و سلاح‌های ضدموشک «پاتریوت» خود را بعد از پایان رزمایش مشترک نظامی با اردن در این کشور حفظ کند.

جنگنده‌های «اف۱۶» و «پاتریوت» آمریکا در اردن باقی می‌مانند

به گزارش فارس، یکی از مقامات دفاعی آمریکا به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که آمریکا جنگنده‌های «اف 16» و سامانه ضدموشک «پاتریوت» را بعد از رزمایش مشترک نظامی که پایان ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، در اردن حفظ می‌کند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که دولت آمریکا همچنین در صدد است بعد از مشورت با رهبران اردن، یگانی از نظامیان خود در کشتی‌های آبی-خاکی در امتداد سواحل را حفظ کند.

کشتی‌های جنگی، سامانه‌های ضدموشکی و جنگنده‌های آمریکایی برای رزمایش عمده‌ای به نام «شیر در کمین» به اردن فرستاده شد اما مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند تا به درخواست اردن، ارتش و سلاح‌های خود را در اردن حفظ کنند.

بیست و ششمین یگان هیأت اعزامی تفنگداران دریایی آمریکا که در رزمایش اردن مشارکت داشتند شامل دو هزار و 400 نظامی می‌شوند که به صورت یک گروه با سه کشتی آبی خاکی از جمله کشتی «USS Kearsarge» به محل رزمایش اعزام شدند.

مقامات آمریکایی از اعلام اینکه چند جت اف 16 در محل مستقر شده است، خودداری کردند.

این اقدامات در شرایطی صورت می‌گیرد که در اخبار دیگر آمده که کاخ سفید امروز، پنجشنبه اعلام کرد که دولت اوباما شواهد نهایی در دست دارد که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان خود استفاده کرده است.

آمریکا اخیراً در حال فضاسازی علیه دولت سوریه است و همچنین روز چهارشنبه، نشستی در کاخ سفید تشکیل شده تا گزینه‌های کمک به گروههای مسلح سوریه را بررسی کنند.

آمریکا و متحدانش از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011 در دامن زدن به وقوع بحران در این کشور نقش به سزایی داشته‌اند. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند. دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان از اتباع خارجی هستند. دمشق می‌گوید، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول