اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عبدالله دوم: مسئولیت اردن در قبال مردم سوریه مسئولیتی اخلاقی است

شاه اردن در مراسم فارغ التحصیلی افسران بخش نظامی دانشگاه «مؤته» گفت اردن توانایی دارد با هر خطری که این کشور را از سوی سوریه تهدید کند مقابله کند و مسئولیت اردن در قبال مردم سوریه مسئولیتی اخلاقی است.

عبدالله دوم: مسئولیت اردن در قبال مردم سوریه مسئولیتی اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «عبدالله دوم» شاه اردن تأکید کرد که اردن توانایی دفاع از منافع کشور و ملت خود را در برابر هر خطری که ممکن است از سوی سوریه تهدیدش کند را دارد.

عبدالله دوم در جمع افسران فارغ التحصیل بخش نظامی دانشگاه مؤته اردن گفت: حمایت از منافع اردن و ملت عزیزمان هدف اول و آخر ماست.

وی تأکید کرد که اردن آمادگی دارد تا در صورت خودداری جهان از کمک، خود اقدامات لازم برای حمایت از منافع کشور را اتخاذ کند.

شاه اردن با این وجود افزود که کشورش با ایالات متحده و روسیه همکاری و هماهنگی می‌کند تا به راهکاری سیاسی درباره بحران سوریه برسد تا وحدت و ثبات سوریه را حفظ کند.

وی همچنین مسئولیت کشورش در قبال سوریه را مسئولیتی اخلاقی دانست و تأکید کرد که با وجود مسئولیت‌ها و ایثارگری های فراوانی که اردن در پی بحران سوریه متحمل آن شده اما باز هم به مردم این کشور کمک کرده است.

از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011 تا کنون بسیاری ار سوری‌ها به اردوگاه‌های آوارگان در لبنان، اردن، عراق پناه بردند.

بنا بر گزارش سازمان ملل متحد درحال حاضر بیش از یک میلیون آواره سوری در مناطق مختلف حضور دارند. لبنان بالاترین عدد آوارگان سوری را در خود دارد، پس از این کشور اردن و پس از آن ترکیه، عراق و مصر هر یک به ترتیب با 185 هزار نفر، 106 هزار نفر و با 60 هزار نفر اصلی‌ترین میزبانان آوارگان سوری هستند.

اردن اخیرا دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شده که حضور آوارگان سوری در این کشور این مشکلات را دو چندان کرده است؛ به همین دلیل امان بارها از سازمان‌های نهادهای جهانی خواسته کمک‌های بیشتری به اردن ارسال کنند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول