اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

خطر مواد مخدر در بیخ گوش جامعه است / برخورد با مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد

استاندار همدان گفت: خطر مواد مخدر در بیخ گوش جامعه است و باید به مردم و خصوصاً جوانان درباره مضرات مصرف مواد مخدر هشدار داد.

خطر مواد مخدر در بیخ گوش جامعه است / برخورد با مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در سال جاری با بیان اینکه در روز انتخابات 71 درصد جمعیت استان رأی دادند اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات همراه با شور و نشاط سیاسی بود و به خاطر مشارکت بالای مردم در انتخابات از آنها تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات کمترین شکایت از روند برگزاری انتخابات در اجرا و نظارت را داشتیم و اشکالی در انتخابات وارد نیست و در انتخابات شوراها که به صورت محلی است میزان شکایات بسیار پایین بود.

رئیس شورای هماهنگی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه مسئله اعتیاد موضوعی است که گریبانگیر جامعه شده و نباید فقط یک هفته را به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری کرد بلکه هر لحظه و ساعت در تمام روزها را باید به عنوان روز مبارزه با مواد مخدر بدانیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر کاری جدی انجام داد اضافه کرد: ایران در کنار کشوری که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر است قرار گرفته و با توجه به اینکه سالیانه بیش از 7 هزار تن تریاک در افغانستان تولید می‌شود این حجم مواد باید به بازار مصرف بود و ایران در مسیر ترانزیت قرار گرفته که بخشی از آن نیز به داخل کشور رخنه می‌کند. 

آزاد افزود: مرزبانی و نیروهای انتظامی ایران برای مقابله با ورود و توزیع مواد مخدر به کشور شهدای زیادی را تقدیم کرده و عملکرد نیروهای نظامی ایران در مبارزه با مواد مخدر خوب بوده و این مبارزه هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. 

استاندار همدان بیان داشت: مقابله با پدیده شوم اعتیاد باید در سه حوزه مبارزه، پیشگیری و درمان همزمان و باهم انجام شود و امروز با توجه به تنوع و در دسترس بودن مواد خطری جدی برای جامعه است که جوانان را تهدید می‌کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال بی‌میلی و بی‌رغبتی جوانان است و این کار را با توزیع مواد مخدر بین آنها انجام می‌دهد ابراز داشت: در استان همدان باید کار فرهنگی گسترده‌ای برای پیشگیری از عمل زشت و غیر بهداشتی مصرف مواد مخدر را انجام داد. 

آزاد اذعان داشت: مبارزه با مواد مخدر مربوط به یک دستگاه نیست و همه باید به اندازه توان خود به همه اقشار جامعه و کارکنان تذکر و هشدار دهند و در راستای پیشگیری از وقوع این پدیده حرکت کنند و معتادین را با شناسایی به سمت بهبودی سوق دهند.

وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر صنعتی آسان است و این مواد بو و دود ندارد و فردی که از این نوع مواد مصرف کرده تا مدت‌ها قابل شناسایی نیست و در هر مکانی می‌توان استعمال کرد اما بیشترین خطرات و آسیب‌ها را به معتاد وارد می‌کند. 

رئیس شورای هماهنگی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه چه قبول کنیم و چه قبول نداشته باشیم ما در استان معتاد داریم تصریح کرد: ما باید به مردم در خصوص اینکه خطر اعتیاد در بیخ گوش آنها است هشدار بدهیم و تعداد معتادین استان مشخص است.

وی ادامه داد: در استان یک سری معتادین پرخطر داشتیم که با جمع‌آوری آنها و انتقال به مرکز نگهداری موضوع ماده 16 میزان سرقت‌های ریز در سطح جامعه کاهش یافته است.

آزاد به اشتغال معتادان بهبودیافته اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از معتادین بعد از درمان و بهبودی با توجه به اینکه خانواده‌ها آنها را طرد کرده بودند دوباره آنها را پذیرش کردند اما بزرگ‌ترین مسئله اشتغال آنها است که اگر فرد بعد از بهبودی بیکار بماند دوباره به سمت استفاده مواد مخدر برمی‌گردد.

وی ادامه داد: نوع درمان و نحوه رفتار کمپ‌های مجاز کنترل می‌شود اما باید با مراکز غیر مجاز برخورد شود چون نوع درمان آنها مناسب و اصولی نیست و اگر کسی علاقه به ایجاد مرکز درمانی دارد باید بعد از اخذ مجوز فعالیت کند و ما آماده کمک به آنها هستیم.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر را کار واقعی خود بدانیم افزود: مبارزه با مواد مخدر را در آموزش و پرورش به عنوان کاری فرهنگی و آموزشی قلمداد کنیم و به سمت کاهش آسیب و ابتلا به این پدیده شوم حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: نجات معتاد نجات یک جامعه است با توجه به اینکه شعار شده اما ما شاهدیم وقتی معتاد از جمعه جمع می‌شود میزان مسائل اجتماعی کاهش می‌یابد.  

آزاد به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: راهپیمایی باید عمومی شود و هر هفته چنین برنامه‌ای برگزار شود.

وی گفت: دادن جایزه در این همایش‌ها بدعت بدی است که باید برداشته شود و همایش این هفته بدون جایزه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول