اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وقتی دیتا سنتر گیلان راه‌اندازی شود

قرار است قبل از پایان دولت دهم برخی از سرویس‌های اطلاعاتی گیلان و در نیمه نخست امسال دیتا سنتر این استان راه‌اندازی شود.

وقتی دیتا سنتر گیلان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرعت اینترنت یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و نشانه‌ای از حرکت شتابان توسعه خدمات الکترونیکی است.

با توجه به برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های دولتی باید در تحقق دولت الکترونیکی پیشگام باشند و به اهداف چشم‌انداز 20 ساله در الکترونیکی کردن خدمات برسند.

تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات گیلان انجام شده و به‌زودی دیتا سنتر استان راه‌اندازی می‌شود.

یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گسترش خدمات قابل ارائه در بستر فناوری اطلاعات است که پیاده‌سازی آن باید با حضور بخش خصوصی صورت گیرد.

سند جامع فناوری اطلاعات گیلان جزو سندهای معتبر فناوری کشور است و پیاده‌سازی دولت الکترونیک در استان از اهداف سند جامع فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

در راستای اجرای دولت الکترونیک تفاهمنامه‌ای بین سازمان فناوری اطلاعات، استانداری گیلان و کنسرسیومی از 50 شرکت فناوری اطلاعات منعقد شده است.

طرح پیاده‌سازی دولت الکترونیک از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون جلسه‌های مربوط به پیاده‌سازی طرح جامع فناوری اطلاعات به طور مرتب در گیلان برگزار می‌شود.

*دیتا سنتر گیلان راه‌اندازی می‌شود

استاندار گیلان گفت: فاز نخست دولت الکترونیک با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد تومانی بخش‌خصوصی در گیلان پیاده‌سازی می‌شود.

کیهان هاشم‌نیا با اشاره به تهیه سند جامع فناوری اطلاعات گیلان اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیکی برای نخستین بار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری بخش اجرایی در استان اجرایی شده است.

وی به اجرای طرح جامع فناوری اطلاعات در تمام سطوح اداری و اقتصادی اشاره کرد و افزود: 90 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در فاز نخست طرح مذکور در گیلان سرمایه‌گذاری می‌شود.

هاشم‌نیا از اجرای دیتا سنتر در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه استان جزو اجرای این طرح نبوده اما با تلاش مسئولان طرح مذکور در گیلان اجرایی شده است.

استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد تا طرح دیتا سنتر در شش ماه نخست امسال در گیلان به بهره‌برداری برسد.

*همکاری 50 شرکت فناوری اطلاعات در اجرای طرح فناوری اطلاعات گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از اجرای طرح فناوری اطلاعات با همکاری 50 شرکت در گیلان خبر داد.

مجید متقی‌طلب با اشاره به تهیه طرح سند جامع فناوری اطلاعات گیلان در سال 90 خاطرنشان کرد: سال گذشته تهیه سند مذکور به اتمام رسید.

وی سند جامع فناوری اطلاعات گیلان را جزو سندهای معتبر فناوری کشور عنوان کرد و افزود: پیاده‌سازی دولت الکترونیک در استان از اهداف سند جامع فناوری اطلاعات است.

متقی‌طلب تهیه سند مذکور نسبت به جامعه اطلاعاتی را گام بسیار مهم خواند و تصریح کرد: اعتبارات بزرگ‌ترین مانع اجرای سند جامع فناوری اطلاعات گیلان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به گردش کار انجام شده و مذاکره استاندار با مسئولان در تهران اشاره کرد و یادآور شد: پیاده‌سازی فناوری اطلاعات گیلان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای بین سازمان فناوری اطلاعات، استانداری گیلان و کنسرسیومی از 50 شرکت فناوری اطلاعات منعقد شده است، خاطرنشان کرد: اکنون جلسه‌های مربوط به پیاده‌سازی طرح جامع فناوری اطلاعات به طور مرتب برگزار می‌شود.

متقی‌طلب اظهار امیدواری کرد که تا اتمام دوره دولت فعلی برخی از سرویس‌های فناوری اطلاعات گیلان وصل شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ارائه خدمات الکترونیکی به مردم را از مهم‌ترین سرویس‌های الکترونیکی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با اجرای طرح پیاده‌سازی فناوری اطلاعات بتوانیم استان را به رتبه مناسبی در کشور برسانیم.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول