اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی خبر داد

تولید سالانه بیش از 79 هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: ظرفیت تولید سالانه تخم مرغ در خراسان رضوی 79 هزار 322 تن بوده که این رقم استان را در رتبه سوم تولید این فرآورده در کشور قرار داده است.

تولید سالانه بیش از 79 هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،جعفر عطارباشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ از تولید تا عرضه سعی شده تا راهکارهای تولید، نگهداری و عرضه تخم مرغ سالم اجرا شود.

وی تصریح کرد: الزام واحدهای عرضه مواد پروتئینی جهت نگهداری و عرضه تخم مرغ در یخچال و تعمیم آن با همکاری مرکز بهداشت استان به سوپرمارکت‌ها از مواردی است که به آن توجه زیادی شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی با تاکید بر نگهداری تخم مرغ در مرغداری‌ها در شرایط سرد گفت: باید ناوگان حمل تخم مرغ استان از مرغداری تا واحدهای عرضه تجهیز شده و از حمل این فرآورده دامی با خودروهای روباز ممانعت شود.

عطارباشی افزود: تجهیز مرغداری‌های تخمگذار به جت پرینتر جهت درج تاریخ تولید و نام مرغداری بر روی تخم مرغ از دیگر الزاماتی است که در راستای پیشگیری از تخلفات و نیز پیگیری شکایات مردمی و ارتقای امنیت غذایی به صورت تشویقی اختیاری انجام می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا از درج اطلاعات شرکت‌های فاقد اعتبار روی تخم مرغ توسط واحدهای غیرمجاز و بدون هویت در انبارهای غیر رسمی جلوگیری کنیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی نیز با اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط منعقد شده است.

عطارباشی تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم تا از خرید تخم مرغ  از واحدهایی که خارج از یخچال نگهداری و عرضه می‌شوند خودداری کنند و دقت داشته باشند تا  محصول خریداری شده دارای تاریخ تولید و دارای شرایط ظاهری مناسب باشد.

وی یادآور شد: بر اساس آمار، ظرفیت تولید سالانه تخم مرغ در استان خراسان رضوی  79 هزار 322 تن بوده که این رقم استان را در رتبه سوم تولید این فرآورده در کشور قرار داده است.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول