اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اتمام مراحل تولید صورت می‌گیرد

پخش مستند زندگی استاد کسایی تا پایان سال جاری

مستندساز کشور گفت: پس از اتمام مراحل تولید مستند زندگی استاد کسایی تا پایان سال جاری پخش می‌شود.

پخش مستند زندگی استاد کسایی تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرداد دفتری در مراسم سالگرد استاد حسن کسایی از نمایش مستند زندگی ایشان خبر داد و اظهار کرد: اکنون این مستند مراحل تدوین خود را سپری می‌کند و امیدوارم تا پایان سال جاری این مستند پخش شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 84 فیلمبرداری از زندگی و دیدگاه‌های استاد کسایی را آغاز کرده است، تصریح کرد: تا زمان حیات استاد بیش از 80 ساعت فیلم خام از استاد گرفته شده است.

مستند ساز کشور ادامه داد: ساخت مستند از زندگی یک شخص کار بسیار دشواری است.

وی با بیان اینکه استاد کسایی و خانواده ایشان با وجود کسالت استاد نهایت همکاری و پذیرایی شاهانه‌ای از این گروه مستندساز را داشته‌اند، تاکید کرد: این مستند شاید به تمام ابعاد شخصیتی حسن کسایی نپرداخته باشد بلکه در حد توان گوشه‌ای از بعد فرهنگی و هنری او نشان داده شود.

دفتری افزود: جنبه‌های موسیقی و تسلط او به این هنر ایرانی و ادب زبان پارسی گوشه‌ای از ابعاد شخصیت فرهنگی و هنری استاد کسایی است که به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: به پیشنهاد استاد کسایی در زمان حیاتشان کار موسیقی این مستند به آقای علیزاده سپرده شده است.

مستندساز کشور با اشاره به اینکه کار ساخت این مستند در این سال‌ها با سکوت و در خلوت انجام می‌شد، بیان کرد: تا کنون شبکه‌های خارجی بسیاری درخواست پخش آن را دارند و تمام زمانی که مراحل قانونی صدور مجوزها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سپری نکند، این فیلم پخش نمی‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با لطفی که نسبت به استاد دارم از این مهم برآیم و بتوانم مستندی در خور استاد چند دهه ایران ساخته باشم.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول