اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حال و هوای خوزستان بعد از انتخابات

اهوازی‌ها: خوشحالیم به تکلیف خود عمل کردیم

کوی ابوذر (حصیرآباد) اهواز یکی از مناطق قدیمی این کلانشهر است که مردمی انقلابی و ولایت‌مدار در آن ساکن هستند.

اهوازی‌ها: خوشحالیم به تکلیف خود عمل کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در اهواز منطقه‌ای به نام کوی ابوذر (حصیرآباد) وجود دارد که حدود 400 شهید در دوران‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است.

این منطقه یکی از مناطق محروم از لحاظ امکانات، ولی تاثیرگذار از نظر حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی است.

سردار سپهبد شهید علی هاشمی، سردار شهید مجید سیلاوی و سردار شهید علیرضا نظرآقایی از جمله شهدای این منطقه هستند که رشادت‌های فراوانی در طول دفاع مقدس از خود نشان دادند و نامشان برای همیشه در تاریخ بشر جاودانه ماند.

در روز انتخابات 24 خرداد باز هم مردم کوی ابوذر یا‌‌ همان حصیرآباد با یک حضور بی‌نظیر در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و حماسه دیگری در دفتر زرین افتخارات خود به ثبت رساندند.

انتظار چنین حضوری را نداشتم

به سراغ چند تن از ساکنان و هم محله‌ای‌های سردار سپهبد شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم حضرت امام جعفرصادق (ع) می‌روم تا از حماسه 24 خرداد و حضور میلیونی ملت ایران در پای صندوق‌های رای بگویند.

علی هاشمی که در انتخابات مسئول شعبه 88 مسجد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خیابان شهید علی‌رضا نظرآقایی بوده می‌گوید: حضور مردم خیلی پرشور بود، بنده با اینکه در انتخابات‌های مختلف در شعب اخذ رای مسئول بودم ولی انتظار چنین حضوری را نداشتم.

لبیک به رهبر عزیز

وی افزود: مردم حماسه آفریدند و به رهبر عزیز خود لبیک گفتند، من به این مردم افتخار می‌کنم که مانند همه صحنه‌ها حضور بی‌نظیری داشته‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: حضور مردم این را می‌رساند که ما ایرانی‌ها یکدل هستیم و کشور و وطن خود را دوست داریم زیرا همه متعلق به این سرزمینیم و آینده این سرزمین برای همه ما اهمیت دارد.

ادامه دادن راه شهدا

جوان دیگری که خود را قاسم سرخه 24 ساله معرفی می‌کند و شغلش مکانیکی است نیز گفت: ما برای رای دادن در پای صندوق‌های رای حاضر شدیم پس هر کسی که در انتخابات به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد باید پای حرف‌ها و شعارهایی که داد بایستد.

وی افزود: ما برای ادامه دادن راه شهدا به پای صندوق‌های رای رفتیم، این همه شهید دادیم که راحت زندگی کنیم و آزاد باشیم.

مدت زیادی در صف بودم

این جوان اهوازی در ادامه به تاثیرات رای تک تک ملت ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رای من و همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند خیلی تاثیر دارد زیرا اگر تاثیر نداشت این همه مردم در صف نمی‌ایستادند تا رای بدهند هر که می‌گوید رای مردم تاثیر ندارد دشمن ایران است.

سرخه در مورد شرکت مردم در انتخابات نیز اظهار داشت: حضور مردم خیلی بی‌نظیر بود، در دوره قبل خیلی راحت رای دادم ولی امسال مدت زیادی در صف ماندم تا توانستم رای بدهم.

مشت محکمی به دهان یاوه گویان

وی تصریح کرد: به خاطر اینکه مردم به دشمن بگویند به حرف آن‌ها گوش ندادند حضور پرشوری در انتخابات داشتند و مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدند.

به سراغ محمد عبادات امام جماعت مسجد حضرت امام حسن مجتبی (ع) خیابان شهید علی‌رضا نظرآقایی می‌روم، که وی نیز در سخنان کوتاهی گفت: دشمنان می‌خواهند که این مرز و بوم را از آن هیبتی که دارد بیندازند ولی حضور مردم در پای صندوق‌های رای چشم دشمنان را کور کرد.

تیری به قلب دشمنان

وی افزود: این انتخابات مانند کمانی است که تیر‌هایش رای‌های مردم هستند و به قلب دشمنان ایران و اسلام پرتاب شدند.

به گفته امام جماعت مسجد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، حضور مردم خیلی پرشور‌تر از انتخابات‌های گذشته بود و تبدیل به یک حماسه شد.

سهمی در ایجاد حماسه سیاسی 

حامد رضایی میرقائد جوان مسجدسلیمانی که هم اکنون ساکن کوی ابوذر است نیز می‌گوید: روز انتخابات چند ساعت در صف بودم تا توانستم رای بدهم ولی خیلی خوشحالم که به وظیفه خودم عمل کردم.

وی افزود: در انتخابات 24 خرداد شرکت کردم تا به کشورهای دیگر نشان دهم به عنوان جزیی از ملت بزرگ ایران سهمی در به وجود آمدن حماسه سیاسی دارم.

سیل خروشان آرای مردم

وی تاکید کرد: حضور پرشور مردم مشت محکمی بر دهان دشمن زد، هر رای ما تاثیر به سزایی در سرنوشتمان دارد، قطره قطره آرای مردم جمع شد و چون سیل خروشانی دشمن را با خود برد.

مهدی قائدامینی که به عنوان یک رای اولی در پای صندوق رای حاضر شد نیز گفت: خوشحالم که برای اولین بار برای مملکتم کار کوچکی انجام داده‌ام و در انتخابات شرکت کردم.

همیشه در صحنه هستیم

وی افزود: ما همه پای صندوق‌های رای حاضر شدیم تا به دشمنان بگوییم همیشه در صحنه هستیم و هر‌گاه لازم باشد با مشت محکم به دهان آن‌ها می‌کوبیم.

معصومه رحمانی که ساکن لاین یک حصیرآباد است نیز می‌گوید: به خاطر مملکتم در انتخابات شرکت کردم تا از حقی که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنم.

سرنوشت کشورم برایم مهم است

مرضیه دریس نیز گفت: مدت زیادی در صف ایستادم تا توانستم رای بدهم چون آینده و سرنوشت کشورم برایم مهم است و به همین خاطر در انتخابات شرکت کردم.

فرزاد اسدپور از جوانان شهرستان اندیکا و ساکن کوی ابوذر نیز گفت: بنده 21 سال دارم و برای بار اول در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم چون سرنوشت کشورم برایم مهم است لذا خود را در رقم زدن آن سهیم می‌دانم.

برای رضای خدا رای دادم

وی تاکید کرد: ما بر اساس فرمایشات رهبر عزیزمان در پای صندوق‌های رای حاضر شدیم و خوشحالم که به عنوان یک ایرانی توانستم به حرف ایشان گوش دهم.

مرتضی شهری جوان 29 ساله باغملکی ساکن حصیرآباد نیز در مورد حضور خود در پای صندوق رای اظهار داشت: وظیفه داشتیم که در انتخابات شرکت کنم و خوشحالم که این وظیفه را انجام دادم و برای رضای خدا در این انتخابات شرکت کردم.

دشمن را شاد نمی‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: همه باید در انتخابات‌های مختلفی که برگزار می‌شود شرکت کنند زیرا دشمن از رای ندادن ما خوشحال می‌شود.

به سراغ پیرمردی که خود را حسن الباجی ساکن کوی ابوذر معرفی می‌کند می‌روم، وی در مورد انگیزه خود برای شرکت در انتخابات 24 خرداد می‌گوید: حدود 5 ساعت در صف ایستادم تا توانستم رای دهم، الان خیلی خوشحالم که برای تایید دولت جمهوری اسلامی رای دادم و وظیفه‌ام را انجام دادم.

=============

گزارش از: حسین یزدی

=============

انتهای پیام/72010/ط40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول