اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دیروز رنگدانه‌های انگشتان ملت ایران خون بر دل دشمن چکاند

دیروز روز بزرگ انتخابات بود، مردم از ساعات اولیه صبح تا ساعات پایانی شب، به پای صندوق‌‌های رای آمدند، به طوری که زمان اخذ رای چندین بار تمدید شد.

دیروز رنگدانه‌های انگشتان ملت ایران خون بر دل دشمن چکاند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، روز گذشته روز آزمون بزرگ ملت ایران بود، که همه از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

دیروز انگشتان ملت ایران رنگی شد، شناسنامه‌ها مهر انتخابات خورد، نظام و انقلاب مهر تایید خورد، سرنوشت ایران بار دیگر رقم خورد و وحدت و یکپارچگی ملت ایران بر همگان ثابت شد.

آری، دیروز همه آمدند. مرد و زن، پیر و جوان، فقیر و غنی، تحصیل‌‌کرده و بی‌سواد، مسلمان و غیرمسلمان، ترک و کرد و لر و فارس، ایرانیان داخل و حتی خارج از کشور، همه و همه آمدند تا از قافله حماسه‌آفرینان عقب نمانند.

ملت ایران آمدند چون آینده کشور برایشان مهم است، آمدند چون عزت و سربلندی ایران را خواستار هستند.

ملت ایران آمدند تا نشان دهند در هر شرایطی پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند و تا پای جان از استقلال و شرف خود دفاع می‌کنند.

دیروز استقبال مردم ایران از انتخابات بی‌نظیر بود. در همه شعبه‌‌ها،صف‌های طولانی از غیورمردان و شیرزنان تشکیل شده بود.

برخی‌ها که عجله داشتند، شهر را زیر و رو می‌کردند تا شاید شعبه‌ای خلوت‌تر پیدا کنند ولی همه جا مملوء از جمعیت بود.

دیروز آذربایجان غربی نیز بیداری و هوشیاری خود را به دنیا نشان داد و پا به پای دیگر ایرانیان آمدند که نتیجه آن انبوه جمعیت در تک تک شعبه‌های اخذ رای استان بود به ویژه در شهر ارومیه از نخستین ساعت‌های آغاز رای‌گیری، تا آخرین ساعت‌های شب در شعب حضور داشتند.

دیروز مساجد، مدارس، ادارات و همه شعب اخذ رای در ارومیه تا ساعات پایانی انتخابات مملوء از جمعیت بود.

مهاباد و میاندوآب تنها نمونه‌ای از 17 شهرستان‌ استان آذربایجان غربی هستند که دیروز شاهد خلق حماسه‌ای کم‌نظیر در آن جا بودیم.

مشارکت بالای 80 درصدی مردم مهاباد در انتخابات

فرماندار مهاباد درباره حضور پرشور مهابادی‌ها در انتخابات گفت: استقبال مردم مهاباد در انتخابات دیروز بسیار بی‌نظیر بود.

خضر کاک‌درویش به خبرنگار فارس اعلام کرد: حدود 80 درصد واجدان شرایط رای دادن در مهاباد، در انتخابات دیروز مشارکت داشتند که حیرت همه مردم این شهرستان را برانگیخت.

وی تصریح کرد: از ساعات آغاز رای‌گیری، مردم در شعبه‌های اخذ رای شهرستان مهاباد حاضر بودند و صفوف طولانی از انبوه رای‌دهندگان در شعبه‌های این شهرستان تشکیل شده بود که تا آخرین دقایق ساعت 23 شب نیز همچنان این روند ادامه داشت.

وی با اعلام این خبر افزود: مردم شهرستان مهاباد به وظیفه شرعی و ملی خود در این ارتباط عمل کردند و به نوبه خود حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق کردند.

برخی شعب اخذ رای میاندوآب با کمبود نیرو مواجه شد

فرماندار میاندوآب اظهار داشت: حضور مردم میاندوآب در پای صندوق‌های اخذ رای بی‌سابقه بود.

حمید جلالی با اشاره به حضور گسترده مردم میاندوآب در انتخابات، تصریح کرد: ازدحام جمعیت در شعبه‌های اخذ رای میاندوآب بسیار بی‌سابقه بود به طوری که تعدادی از شعبه‌های اخذ رای این شهرستان با کمبود نیرو مواجه شده و درخواست نیرو کرده بودند.

وی به شعور بالای سیاسی ملت ایران اشاره کرد و افزود: ملت ایران بار دیگر به صحنه آمدند و شور و شعور خود را در مقابل چشمان جهانیان به نمایش گذاشتند.

انعکاس حضور  پرشور مردم در رسانه‌های خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم ایران دیروز انتخاباتی موفق و شکوهمند برگزار کردند.

جواد جهانگیرزاده در این ارتباط اظهار داشت: مردم حساسیت این انتخابات را درک کردند و با حضور گسترده خود حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق کردند.

وی افزود: حضور مردم به حدی گسترده بود که رسانه‌های خارجی نیز نتوانستند به این موضوع بی‌توجهی کنند و بخشی از حضور گسترده مردم را در رسانه‌ها و مطبوعات خود انعکاس دادند.

ملت ایران این بار نیز به وظیفه خود عمل کردند و حماسه سیاسی را خلق کردند، اکنون نوبت دولت منتخب است تا با جان و دل حماسه اقتصادی را بیافریند و اعتماد مردم را در عمل پاسخ دهد.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول