اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می دهد

شور حضور دشمنان نظام را در ماتم فرو برد/ خلق حماسه سیاسی محقق شد

شور حضور ملت ایران اسلامی در انتخابات امروز اشک دشمنان این نظام الهی را سرازیر کرد و بار دیگر نقشه‌های شوم آنان علیه این ملت آزاده را نقش برآب کرد.

شور حضور دشمنان نظام را در ماتم فرو برد/ خلق حماسه سیاسی محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماه‌هاست که لنز دوربین‌های رسانه‌های دنیا به سمت ایران اسلامی زوم شده و همه سوال‌ها این است که سرانجام برگزاری انتخابات در ایران چه می‌شود.

سوال‌های بسیاری که آیا مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بر اراده قوی ملت آزاده ایران اسلامی تأثیر خواهد گذاشت و مانع حضور مردم در این عرصه حساس و سرنوشت‌ساز می‌شود؟ در رسانه‌های خارجی اذهان مردم را مشغول خود کرده بود.

امروز روز پاسخ به همه این سوالات بود و مردم انقلابی و ولایت‌مدار ایران اسلامی پاسخ قاطعی را با مشارکت حداکثری در انتخابات به تمام کسانی که انتظار رسیدن به جواب سوالاتشان را داشتند دادند.

مردم ایران اسلامی امروز با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های اخذ رأی ثابت کردند که گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب و فشارهای دشمنان نتوانسته است کوچکترین خدشه‌ای در اراده پولادین این ملت داشته باشد و مردم همیشه در راستای دفاع از انقلاب و تبعیت از رهبر فرزانه‌شان در میدان حاضر هستند.

آری انگشتان سبابه ایرانی‌ها که بلند شد؛ کاخ آمال استکبار بار دیگر فرو ریخت امروز همه آمده بودند از پیرو جوان حتی خردسالان و کودکان نیز خود را از شکوه این حماسه بی‌نظیر محروم نکردند، برخی‌ها ساعت‌ها قبل از آغاز زنگ انتخابات و حضور مجریان انتخاباتی در شعبات اخذ رای حاضر شده بودند تا بگویند هستیم و هیچگاه پشت انقلاب و رهبرمان را خالی نمی‌کنیم.

صبح ساعت هشت بود که برای نوشتن گزارشی از میزان مشارکت و استقبال مردم شهرم سنندج مسیر خانه را تا مسجد جامع طی کردم راستش را بخواهید حال و حوصله مصاحبه با مسئولین را نداشتم بیان احساسات مردمی که برای حضور در انتخابات شناسنامه به دست ساعت‌ها در صف‌های طولانی انتخابات شرکت می‌کردند بیش از گفته‌های تکراری برخی از مسئولین برایم جالب بود.

مردمی که بدون هیچ‌چشمداشتی تنها به واسطه ادای تکلیف و لبیک به ندای رهبری که مهرش را در عمق سینه جا داده بودند و عشقشان را بارها در عرصه‌های مختلف به ویژه در استقبال تاریخی از معظم‌له در اردیبهشت معطر به نمایش گذاشته بودند آنقدر جذاب بود که روز تعطیلی‌ام را به امید شکار لحظه‌های حماسی و بی‌نظیر مردم دیارم در این شعبه انتخاباتی بگذرانم.

مردم می‌آمدند و صف‌های طولانی با وجودی که آرای مردم یکی پس از دیگری در صندوق‌های اخذ رای انداخته می‌شود پایانی نداشت.

مدت زمان مقرر برای مشارکت در انتخابات به پایان رسیده اما همچنان صف‌های طولانی در مقابل صندوق‌ها در شهرهای کردستان خیال تمام شدن ندارند و مسئولین چاره‌ای جز تمدید مهلت زمان برگزاری انتخابات ندارند.

گرچه مهلت رأی گیری به اتمام رسیده است ما تب و تاب انتخابات در سنندج همچنان ادامه دارد به میان مردمی که در این دقایق پایانی به امید مشارکت در سرنوشتشان ایستادن چند ساعت در صف طولانی مسجد دارالاحسان سنندج را به جان خریده‌اند می‌روم تا گوشه‌ای از احساسات آنها را به زبان قلم به تصویر بکشم.

مریم خانم 35 ساله که کودکش به آرامی بر روی دستانش به خواب رفته یکی از شهروندان حاضر در این شعبه انتخاباتی است، که مشارکت در عرصه انتخابات را حق خود می‌داند و می‌گوید: اگر شرکت نمی‌کردم حقم را ضایع شده می‌دیدم.

وی با بیان اینکه دیدن مشارکت بسیار بالای مردم در شعبات اخذ رای حتی آنانی را که تمایلی به مشارکت ندارند به آمدن ترغیب می‌کند افزود: مشارکت در تعیین سرنوشت وظیفه همه عاشقان این آب و خاک است از این رو باید همه با هم یک صدا بیاییم.

عبدالله خانی دیگر شهروند سنندجی است که مریض بودنش را دلیل تاخیرش از حضور اول وقت در پای صندوق‌های اخذ رأی عنوان می‌کند و می‌گوید: نخواستم مریضی بر اراده و تکلیف شرعیم غلبه کند به همین دلیل آمدم.

خدیجه محمدی از دیگر حاضرین در این شعبه انتخاباتی است که می‌گوید، امروز چشم دنیا به انتخابات ماست و این واقعیتی است که برای کسی قابل انکار نیست.

وی افزود:‌ امروز مردم سراسر ایران با مشارکت پررنگشان در انتخابات موجب ناامیدی و ناکامی دشمنان شدند.

وی با بیان اینکه مردم با حضورشان نشان دادند که آمریکا و استکبار در برابر اراده پولادینشان هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت:‌ حضور میلیون‌ها ایرانی در پای صندوق‌های اخذ رای لبیک دوباره‌ این ملت به رهبر فرزانه انقلاب بود.

شادی مرادی دیگر شهروند حاضر در این شعبه انتخاباتی است که از حضور گسترده مردم به عنوان حماسه‌ای به یادماندنی نام برد و گفت: مردم ایران اسلامی امروز با حضور معنادار خود در این عرصه سرنوشت‌ساز گام‌های راسخی را در راستای تحقق حماسه سیاسی برداشتند.

وی اقتدار ملی را مهم‌ترین دستاورد این حضور حداکثری دانست و گفت: مردم بار دیگر ثابت کردند که برای خلق حماسه‌های بزرگ همیشه در صحنه حاضر هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات 24 خرداد 92 در اوج عزت و سربلندی تا دقایقی دیگر پایان می‌یابد افزود: مردم با مشارکت حداکثری خود در این همه‌پرسی آینده کشور را به زیباترین شکل ممکن ترسیم کردند.

بلاخره دقایقی پیش سوت پایان ماراتن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کردستان به صدا درآمد و آخرین ارای مردم هم به صندوق‌‌های اخذ رای انداخته شد تا سرنوشت ملتی آزاده به دست خودشان تعیین شود.

..............................

گزارش از شیرین مرادی

.............................

انتهای پیام/79002/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول