اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نسل‌ چهارمی‌ها هم به جمهوری اسلامی آری گفتند

حضور پرشور جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب زمینه‌ساز خلق حماسه‌ای جاودان درنشان دادن شور و شعور سیاسی ایرانیان برای همه جهانیان شد.

نسل‌ چهارمی‌ها هم به جمهوری اسلامی آری گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایران اسلامی از جوان‌ترین کشورهای دنیا بوده و بیش از 20 میلیون جوان ظرفیت و توانمندی را برای کشور فراهم کرده‌است که روند توسعه و پیشرفت در علوم و فنون مختلف در ایران را بسیار سریع‌تر از دیگر کشورها کرده‌است.

کسب رتبه‌های برتر در پیشرفت علوم و فنون مختلف، ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی واجتماعی با بهره‌مندی از نیروی خلاق و توانمند جوانان این مرز و بوم همگی قدرتی نرم و نفوذی معنوی را برای ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و حتی نقاط استراتژیک دنیا به ارمغان آورده‌است.

بدون شک کشورهای غربی این ظرفیت و توانمندی ایران اسلامی را نیز درک کرده و با تمام توان رسانه‌ای و تبلیغاتی خویش و با برنامه‌ریزی منسجم سعی بر منحرف کردن افکار و عقاید جوانان ایرانی و دورکردن آنان از هویت ایرانی و اسلامیشان هستند.

استعمار پیرانگلیس و نوکران حلقه‌ به گوش این شیطان بزرگ در آمریکای شمالی، اروپا و دیگر نقاط جهان به خوبی می‌دانند که ایران مقتدر و توانمند با جوانانی مقتدر، پاک، سالم و متدین می‌تواند اقتدار و عزتش را حفظ کند و از مواضعش در سطح بین‌المللی دفاع کند لذا آنان با تمام توان برای خدشه‌دار کردن این توانمندی استراتژیک ایران تلاش می‌کنند.

در این راستا نیز عرصه انتخابات به عنوان نمادی از مردم‌سالاری دینی و پشتوانه مردمی در ایران اسلامی همواره مورد طمع دشمنان بوده است.

می‌توان گفت حضور رأی اولی‌ها و جوانان و نوجوانان ایرانی در عرصه انتخابات به مثابه تیری در چشم دشمنان و نمادی از خنثی‌شدن توطئه‌های آنان برای منحرف کردن افکار جوانان ایرانی بوده و هر ساله در انتخابات‌های مختلف این حضور بسیار پررنگ‌تر از نقش‌آفرینی سایر اقشار به چشم می‌آید.

محمدصدیق ساعدی جوان 19 ساله سنندجی پس از انداختن آرای خود در صندوق در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: برای اولین بار است که شناسنامه‌ام مهر انتخابات می‌خورد و از اینکه می‌توانم در سرنوشت کشورم دخیل باشم و بتوانم در عرصه سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی کنم بر خود می‌بالم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته نیز با شدت و شور فراوان مبحث انتخابات و تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها را دنبال کردم و حتی برای استقبال از دو نامزد ریاست جمهوری و برنامه سخنرانی‌ آن‌ها در سنندج نیز حضوری فعال داشتم و همه دوستان خودم را نیز برای حضور در این عرصه تشویق کردم.

ساعدی با قاطعیت از نامزد دلخواه خود نام می‌برد و ابراز امیدواری می‌کرد که نامزد مورد نظر وی در انتخابات پیروز شود و زمنیه برای حضور و نقش‌آفرینی جوانان در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

روناک ستاری و سروه ستاری دو خواهر 18 ساله اهل بخش منفصل شهری نایسر نیز پس از انداختن رأی خود در صدوق آرا و خروج از شعبه اخذ رأی در مصاحبه با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشتند که دختران جوان کردستانی نیز همگام با سایر دختران ایران اسلامی برای خلق حماسه‌ای ماندگار در انتخابات سال 92 به شعب اخذ رأی آمده‌اند و به خود افتخار می‌کنند که در سرنوشت کشورشان دخیل هستند.

این دو دختر جوان سنندجی از رسانه‌ها در خصوص پوشش حضور مردم کردستان در شعب مختلف و ترغیب و تشویق مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز تقدیر کردند و به وجود آمدن جو مشارکت و همدلی در محلات مختلف را به عنوان یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی خود عنوان کردند.

در پایان می‌توان گفت که جوانان نسل چهارمی انقلاب نیز هرچند از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های نسل اولی‌های انقلاب، رزمندگان و دلاورمردان این مرز و بوم دور شده‌اند اما هنوز غیرت و حمیت ایرانی در خون آنان جریان داشته و با شور و شعور سیاسی خویش برای خلق حماسه‌هایی ماندگار در خروش هستند.

.............................

گزارش از خبات ساعدی

.............................

انتهای پیام/79006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول