اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد

شعب ثابت و سیار روند یکسانی برای اخذ رای دارند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در خصوص تفاوت‌های اخذ رای در شعبه‌های ثابت و سیار گفت: بررسی مدارک و اخذ رای در شعب سیار هیچ تفاوتی با شعب ثابت ندارد و افراد تنها در صورتی می‌توانند اقدام به رای دادن کنند که اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

شعب ثابت و سیار روند یکسانی برای اخذ رای دارند

محمدعلی نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن تاکید بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: امیدواریم با نکات اعلام شده مردم شریف استان هیچگونه مشکلی در هنگام دادن آرای خود نداشته باشند.

وی افزود: باید تاکید کرد افرادی که به هر دلیل امکان حضور در شعب ثابت اخذ رای را ندارند می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی خود در یکی از شعبه‌های سیار در سطح شهرها و روستاهای استان، پس از طی مراحل لازم آرای خود را به صندوق بریزند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین در خصوص آن دسته از مردم استان که به علت نقص جسمانی امکان خواندن و نوشتن را ندارند، خواست به همراه یکی از بستگان یا معتمدان خود برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

وی افزود: این مسئله شامل افرادی که به علت نقص جسمانی امکان خواندن و نوشتن را ندارند یا افرادی که از نعمت سواد محرومند نیز می‌شود و این قشر از هموطنان می‌توانند به همراه یکی از اعضای خانواده و یا فردی معتمد به شعب اخذ رای رفته و رای بدهند.

نصرتی با تاکید بر محدودیت‌های قانونی این امر، گفت: مسئولان شعب اعم از هیئت‌های اجرایی، ناظران، نمایندگان فرماندار، ناظران شورای نگهبان، عوامل انتظامی، بازرسان و حتی نمایندگان کاندیداها که در شعب حضور دارند، به هیچ وجه مجاز نیستند به جای افرادی که امکان نوشتن ندارند، اقدام به نوشتن برگه رای نمایند و تخطی از این امر، تخلف محسوب می‌شود.

گفتنی است 41 شعبه سیار در مناطق شهری و 625 شعبه سیار در مناطق روستایی کار دریافت آرای مردم استان آذربایجان شرقی را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده دارند.

انتهای پیام/60001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول