اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آران و بیدگل:

رأی به هر نامزد رأی به نظام است

امام جمعه موقت آران وبیدگل با اشاره به اهمیت بسیار انتخابات امروز، رأی به هر نامزدی را در واقع رأی به نظام جمهوری اسلامی دانست.

رأی به هر نامزد رأی به نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی روحانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل اظهار داشت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، هرکدام دارای ارزش، قابل احترام و از شخصیت‌های مفید جامعه هستند بنابراین قضاوت نامربوط و تبلیغات منفی در مورد هر کدام از آنها خلاف شرع محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه مردم شرکت در این انتخابات است و در مقابل، وظیفه نامزدها این است که تابع قانون بوده و همان طور که خودشان از قبل به این موضوع اشاره کردند نامزد منتخب مردم را بپذیرند.

خطیب نماز جمعه آران و بیدگل همچنین در مورد انتخابات شورای شهر نیز گفت: کاندیداهای شورای شهر باید پس از انتخاب توسط مردم از حداکثر توان خود در راستای توسعه و آبادانی شهر استفاده کرده و در خدمت مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم باید از نامزدهایی که به عضویت شورای شهر درآمدند در قبال مسئولیت سنگینی که برعهده‌شان است حمایت کنند و به آنها در انجام هر چه بهتر امور شهری یاری رسانند.

وی همچنین با تأکید لزوم پرهیز اختلاف و تقویت اتحاد بیان داشت: اختلاف و تفرقه شیوه تبه‌کاران و طاغوتیان است و در شأن مسلمانان و خداپرستان نیست.

روحانی، مرجع رسیدگی به اختلافات را حکم خداوند در قرآن دانست و تصریح کرد: شرکت در  نماز جماعتی که منشأ اختلاف مردم قرار گیرد حرام بوده و آن نماز مورد قبول درگاه حق تعالی قرار نمی‌گیرید.

ایشان از فرعون به عنوان نماد برتری‌جویی در تاریخ یاد کرد و یادآور شد: آنهایی که میان مردم اختلاف و تفرقه ایجاد می‌کنند و هدفشان منفعت‌طلبی است و صلاح مردم را در نظر ندارند، مورد لعن خداوند قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، امام جمعه مشهد اردهال از توابع این شهرستان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در این منطقه با تبریک اعیاد شعبانیه، از جانبازان به عنوان سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی نام برد.

حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی جانبازان در دوران دفاع مقدس افزود: جانبازان بهترین الگوی نامزدهای ریاست‌جمهوری هستند و همه مسئولان و مردم باید قدردان آنها باشند.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات امروز متذکر شد: مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران بار دیگر با حضور همگانی در پای صندوق‌های رأی به جهانیان اثبات می‌کنند که دست از آرمان‌های امام(ره) و شهدا برنداشته‌اند.

انتهای پیام/2406/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول