اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بریتانیا مدعی ارائه شواهدی به سازمان ملل درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی شد

وزیر خارجه بریتانیا با اعلام اینکه شواهدی درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی به سازمان ملل ارائه کرده است گفت که سیاست این کشور با آمریکا در این زمینه هم‌‌راستاست.

بریتانیا مدعی ارائه شواهدی به سازمان ملل درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «ویلیام هیگ» امروز اعلام کرد که کشورش با آمریکا درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی از جمله سارین هم عقیده است.

وزیر خارجه این کشور گفت: «بریتانیا شواهدی از استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی به سازمان ملل متحد ارائه داده است و با دیگر هم‌پیمانان خود برای به دست آوردن اطلاعات بهتر و بیشتر درباره شرایط این کشور رایزنی می‌کنیم.»

هیگ  در عین حال که گفت تصمیمی برای تسلیح معارضان سوری ندارد، افزود: «ما همکاری‌های اسفبار دولت اسد را در بررسی‌ها در این زمینه محکوم می‌کنیم.»

پیش از این «دیوید کامرون» نخست‌وزیر بریتانیا  با نزدیک شدن به نشست گروه 8، گفته بود که کشورش تصمیمی برای تسلیح معارضان سوری گفت که تصمیمی در این زمینه ندارد.

کامرون  همچنین گفته بود: «ما باید از نشست گروه 8 باید استفاده کنیم تا فشار را بر همه طرف‌ها بیشتر کنیم تا کنفرانسی صلح و روندی صلح در راستای دولت انتقادی برگزار کنیم.»

این در حالی است که بریتانیا به همراه دیگر وزرای خارجه اتحادیه اروپا چندی پیش با پایان دادن به تحریم تسلیحاتی معارضان سوری موافقت کردند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول