اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگ: باید هر چه زودتر راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه بیابیم

وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگویی با یکی از روزنامه‌های آلمان با تاکید بر یافتن راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه، گفت کشورش فعلا سلاحی برای معارضان ارسال نخواهد کرد.

هیگ: باید هر چه زودتر راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه بیابیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «ولیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه» گفت که بر به کار گیری راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید دارد و از این رو  کشورش فعلا برای معارضان سلاح نمی‌فرستد.

هیگ گفت: «چشم‌اندازی که ما پیش رو داریم این است که دولت دمشق و مخالفان را در ژنو پای میز مذاکره بکشانیم و تصمیم‌گیری برای ارسال سلاح برای معارضان به نتیجه این تعامل بستگی دارد. این سلاح‌ها فقط در راستای کنترل شرایط و تحقق حقوق‌بشر به این کشور ارسال می‌شوند. تصمیم ما در دوشنبه گذشته به دولت سوریه و مخالفان نشان داد که درباره تغییر شرایط منعطف هستیم.»

وی در عین حال گفت که برای ارسال سلاح برای معارضان هنوز دیر نیست. اما به نوع سلاحی که در صورت توافق برای معارضان ارسال خواهد شد نیز اشاره نکرد و گفت: «از این بحران بیش از 2 سال می‌گذرد و ما باید هر چه سریعتر راهکاری سیاسی برای حل بحران بیابیم. متاسفانه نمی‌دانیم که چنین راهکاری وجود دارد یا خیر. امکان دارد این بحران ماه‌ها و یا چند سال طول بکشد.» 

هیگ گفت که اوضاع سوریه رو به وخامت است و همین امر ثبات این منطقه را به خطر می‌اندازد و این دیدگاه مسکو، واشنگتن، لندن، پاریس و برلین این است.

وی تاکید کرد که روسیه با یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه موافق است، اما این سوال همچنان باقیست که این کشور چه مقدار آمادگی دارد تا بر روی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تاثیر بگذارد.

هیگ همچنین گفت که بدون شک آلمان نقش مهمی در حل بحران موجود دارد.

وزیر خارجه انگلیس در شرایطی از راهکاری سیاسی در سوریه حمایت می‌کند که کشورش به همراه دیگر وزرای خارجه اتحادیه اروپا به تازگی با پایان دادن به تحریم تسلیحاتی معارضان سوری موافقت کردند.

به این ترتیب کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از اول ژوئن مجاز هستند تا سلاح در اختیار معارضان قرار دهند. هدف از این اقدام تحت فشار گذاشتن اسد برای همکاری در گفت‌وگوهای صلحی است که قرار است آمریکا و روسیه برگزار کنند. با این حال تحریم‌ها علیه دولت اسد همچنان ادامه دارد.

انتهای ‌پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول