اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جنوب غرب هرمزگان گزارش می‌دهد

نکات شنیدنی پیرامون انتخابات در بخش کیش

بسیاری از هموطنان در کشور، کیش را به عنوان یک منطقه آزاد می‌شناسند و افراد کمی می‌دانند که کیش به عنوان بخشی از شهرستان بندرلنگه دارای دو روستای لاوان و هندورابی نیز هست.

نکات شنیدنی پیرامون انتخابات در بخش کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش واقع در آب‌های جنوبی بندرلنگه، این جزیره همانطور که در بعد تجاری و گردشگری مورد توجه ایرانی‌ها قرار دارد، در بعد اجتماعی و سیاسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاید بسیاری از هموطنان این را ندانند که کیش از نظر تقسیمات کشور به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان بندرلنگه از توابع هرمزگان به شمار رفته و حتی علاوه بر شهر کیش دو روستای لاوان و هندروابی نیز در محدوده این بخش که امور آن توسط سازمان منطقه آزاد کنترل و راهبری می‌شود، قرار دارد.

هر چند که بخشداری در این جزیره مستقر و مستقل است، اما امور عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تماما توسط سازمان منطقه آزاد مدیریت می‌شود، از همین رو نهادهایی همانند بخشداری همواره در سایه قرار داشته و کمتر دیده می‌شوند.

انتخابات در جزیره کیش و روستاهای تابعه این بخش از ساعات اولیه امروز همانند سایر نقاط کشور آغاز شده است.

گزارش‌های خبرنگار فارس از سطح کیش حاکی از این است که مردم و ساکنان این جزیره در نخستین ساعات آغاز رای‌گیری استقبال خوبی از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتند.

شعبه شش اخذ رای واقع در شهرک صدف کیش از جمله شعبه‌های پر ترافیک در این بخش به شمار می‌رود که از صبح تا زمان مخابره این گزارش همواره پذیرایی تعداد قابل توجهی از کیشوندان بوده است.

شعبه واقع شده در دبستان هاجر محله صفین واقع در شمال غربی جزیره کیش نیز از دیگر حوزه‌های شلوغ در این جزیره به شمار می‌رود.

طبق اطلاعات موجود در سراسر بخش کیش 13 شعبه ثابت و سه شعبه سیار در امر جمع‌آوری آرا را به عهده دارد.

شعبه‌های سیار در بخش کیش با هدف جمع‌آوری آرای گردشگران، صیادان، کارکنان مستقر در بندرگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید فعال شده‌ است.

این در حالی است که شهروندان کیش علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باید به 36 کاندیدای شورای شهر نیز رای بدهند تا از این طریق هفت عضو دائم و سه نفر عضو علی‌البدل را برای شورای اسلامی این جزیره انتخاب کنند.

همچنین گفته شده است شعبه اخذ رای شماره 19 بخش کیش به صورت فعال نسبت به آرای فعالان صنعت نفت در پالایشگاه لاوان، شرکت‌های فلات قاره، ملی نفتکش، کمپ‌های مسکونی و سکوهای نفتی کشور در عمق آب‌های خلیج فارس اقدام می‌کند.

صندوق این شعبه به وسیله بالگرد به تاسیسات یاد شده، منتقل می‌شود.

علاوه بر بخش‌های یاد شده، صندوق‌ها برای اخذ رای مردم ساکن در هندورابی و لاوان نیز به این جزایر ارسال شده است.

شش صندوق از مجموع 13 صندوق در بخش کیش مربوط به لاوان و هندورابی و سکوهای نفتی وسط مستقر در آبهای خلیج فارس است.

شعبه‌های ثابت اخذ رای شماره 17 و 18 در دو روستای هندورابی و لاوان امر احذ رای را انجام می‌دهند.

تعداد اعضای اصلی شوراهای این دو روستا نیز برای هر یک از آنها سه عضو است که مردم این روستاها طی امروز به کاندیدای مدنظر خود در شوراهای اسلامی نیز در کنار کاندیدای ریاست جمهوری رای می‌دهند.

بد نیست بدانیم جزیره هندورابی که توسط بالگرد صندوق اخذ رای به این جزیره رسانیده شده است، دارای بیش از 22 کیلومتر مربع مساحت و فاصله 26 کیلومتری از مرکز جزیره کیش قرار دارد، این جزیره واقع در 325 کیلومتری جنوب غرب بندرعباس و دارای جمعیتی حدود 100 نفر است.

جزیره نفتی لاوان نیز که سومین جزیره ایرانی بزرگ خلیج فارس پس از کیش و قشم محسوب و در 60 کیلومتری کیش واقع است نیز دارای هزار و 400 نفر جمعیت و دارای 76 کیلومتر مربع مساحت است.

شعبه شماره 17 اخذ رای بخش کیش از صبح در این روستا مستقر شده است.

محمدحسین حسن بیگی بخشدار کیش نیز در همین راستا با اشاره به اینکه حضور مردم این بخش در پای صندوق‌های رای مثال‌زدنی است، گفت: طبق تجربه موجود، مردم جزیره به دلیل پرداختن به امور اقتصادی معمولا در ساعات عصر به پای صندوق‌های رای می‌آیند که امر سبب می‌شود که شاهد شلوغی و کند شدن روند رای‌گیری باشیم از همین رو از شهروندان طی روزهای گذشته خواسته‌ایم در ساعات اولیه در پای صندوق‌های حضور یابند.

وی که رئیس ستاد انتخابات کیش است، ادامه داد: در بخش کیش 19 شعبه اخذ رای وجود دارد که هر شعبه یک صندوق برای آرای ریاست جمهوری و یک صندوق برای انتخابات شوراها دارد.

انتهای پیام/88001/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول