اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

شرکت در انتخابات آرایش نیروی انسانی مسلمانان در تعیین حاکمیت است/ کاندیداها به شعارهای خود عمل کنند

امام جمعه قم گفت: حضور یکپارچه و حداکثری در انتخابات آرایش نیروی انسانی مسلمانان در تحقق فرمان الهی مبنی بر حاکمیت مسلمانان بر امور خود است.

شرکت در انتخابات آرایش نیروی انسانی مسلمانان در تعیین حاکمیت است/ کاندیداها به شعارهای خود عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: مومنان در چهار مرحله یعنی در همین دنیا، برزخ، هنگام ورود به بهشت و پس از آن پاداش اعمالشان را می‌بینند و رستگاری نیز در سه مرحله نصیب انسان‌ها می‌شود که شامل دنیای مادی، برزخ و قیامت است.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز میلاد امام سجاد(ع) افزود: ایشان فرزند دوم امام حسین(ع) بودند و مادرشان نیز زنی به نام شهربانو و اهل ایران بود؛ رسالت عظیم آن حضرت به همراه عمه بزرگوارشان حضرت زینب کبری(س) در جریان واقعه عاشورا موجب تبیین و تفسیر این حادثه بزرگ شد و اگر تلاش‌های آن بزرگواران نبود عاشورا نمی‌توانست آثار حیات‌بخش خود را برای همیشه به یادگار بگذارد.

امام جمعه قم در خطبه دوم خاطرنشان کرد: 26 خردادماه نیز سالروز شهادت چهار شهید حزب موتلفه است که با حکم مرجعیت شیعه حسنعلی منصور عامل تصویب قانون کاپیتولاسیون و تبعید امام خمینی(ره) را اعدام انقلابی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت‌های انتخابات در ایران و سایر کشورها گفت: برای دشمنان ایران همواره این سوال مطرح بوده است که چرا ملت مسلمان همواره در انتخابات‌ها حضوری پرشور دارند و در جواب به آنها باید گفت مردم ایران بر اساس آموزه‌های دینی شرکت در انتخابات را یک فریضه و تکلیف می‌دانند؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسی که روزش را با اهتمام به امور مسلمین آغاز نکند مسلمان نیست و مردم ما نیز بر همین اساس شرکت در انتخابات را که دخالت در تعیین سرنوشت کشور است برای خود فریضه می‌دانند.

سعیدی با بیان اینکه مردم با ایمان ایران با هدف تعیین سرنوشتشان به دست خود در انتخابات شرکت می‌کنند ابراز کرد: قرآن کریم بر این مسئله تاکید می‌‌کند که کافران نباید بر امور مسلمانان حاکم شوند و انتخابات نیز زمینه‌ساز حاکمیت بر خود است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اعتلای کلمة‌الله و سرنگونی کفر و منادیان آن را از دیگر اهداف شرکت در انتخابات دانست و افزود: خداوند به مسلمانان فرمان می‌دهد که برای مقابله با دشمنان همه توان و نیروی خود را به کار بگیرند؛ حضور یکپارچه و حداکثری در انتخابات آرایش نیروی انسانی مسلمانان در تحقق این فرمان الهی است.

وی خطاب به کاندیداهای انتخابات بیان داشت: شما شاهد تحقق این حماسه بزرگ هستید و باید این تعهد ملت ایران را در انجام وظیفه به خوبی به خاطر بسپارند و به تمام قول و شعارهایی که داده‌اید بدون هیچ عذر و بهانه‌ای عمل کنید.

سعیدی تصریح کرد: کسانی که در مرحله احراز صلاحیت‌ها تایید نشدند بسیار با متانت رفتار کردند و من از آنها تشکر می‌کنم؛ از تمام کسانی هم که انصراف دادند یا پیروز انتخابات نخواهند بود صمیمانه قدردانی می‌کنیم زیرا با حضور آنها بود که انتخابات مشروعیت و رونق یافت؛ امیدواریم همه این افراد پس از اعلام نتایج هم ضمن تمکین به قانون و نتیجه اعلام شده با رئیس جمهور منتخب در رسیدن نظام اسلامی به اهداف پیش‌بینی شده همکاری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به فعالیت رسانه ملی در حوزه انتخابات گفت: درایت، متانت، عدالت و نوع‌آوری صدا و سیما موجب شد زمینه سالمی برای تحقق حماسه سیاسی فراهم شود و مردم نیز بهترین استفاده را از برنامه‌ها داشتند.

انتهای پیام/78004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول