اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شور حماسه سیاسی به انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها دمیده شد

شکوه انتخابات در 3128 ‌شعب اخذ رای ‌در آذربایجان شرقی/حماسه در تبریز

اخذ آرای مردمی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و چهارمین دوره شوراهای شهر در 3هزار و 128 شعبه در استان آغاز شد.

شکوه انتخابات در 3128 ‌شعب اخذ رای ‌در آذربایجان شرقی/حماسه در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بی‌تردید شورای شهر یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری به حساب می‌آید که جدای از اهمیت آن در دخالت اراده و مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری‌ها و اداره امور، به سبب جایگاه حقوقی و قانونی آن به مثابه یک پارلمان محلی در راستای سیاستگذاری‌های شهری از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ اهمیتی قابل توجه که می‌تواند در راستای توسعه و پیشرفت شهر بسیار اثرگذار باشد.

البته در چنین شرایطی انتخابات شورای شهر در شهر اولین‌ها با توجه به معضلات ویژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بی‌شک، برخورداری از جامع‌نگری، تخصص، سلامت اخلاقی و مالی، روحیه مشورت‌گرایی، ظرفیت بالای نقدپذیری، اجتناب از باند‌بازی، پرهیز از سیاست‌زدگی، صداقت با مردم، روحیه مردمی، اجتناب از قدرت‌طلبی، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی از جمله ویژگی‌های یک کاندیدا برای حضور در جایگاه پر اهمیتی همچون شورای شهر است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مردم استان آذربایجان شرقی، مانند همیشه ولایتمداری و پایمردی خود را در خلق حماسه سیاسی نشان خواهند داد.

محمدعلی نصرتی تعداد شعب اخذ رای در استان آذربایجان شرقی را سه هزار و 128 شعبه خواند و تصریح کرد: از مجموع این تعداد، 2 هزار و 462 شعبه ثابت به همراه 666 شعبه سیار، پذیرای آرای مردم در حماسه 24 خرداد خواهند بود که از این تعداد یک هزار و 324 شعبه شهری و یک هزار و 804 شعبه روستایی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی تعداد کل واجدان شرایط شرکت در انتخابات پیش رو را  حدود 2 میلیون و 831 هزارنفر خواند و افزود: از این تعداد، 58 هزار و 769 نفر از رای دهنگان شامل رای اولی های عزیز هستند.

وی ادامه داد: 29 هزار و 959 نفر از رای اولی های استان مربوط به پسران و 28 هزار و 810 نفر مربوط به دختران نوجوان است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به آمار نامزدان چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:  حدود 11 هزار و 950 نامزد انتخاباتی، پس از طی مراحل قانونی، در مدت یک هفته به رقابت انتخاباتی پرداختند.

وی اظهار داشت: در مجموع 59 شهر و 1770 روستای استان، پنج هزار و 971 عضو جهت حضور در شوراهای اسلامی انتخاب خواهند شد.

 

 

 

 

70 هزار عوامل اجرای انتخابات را در آذربایجان شرقی برگزار می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان، در تمام صحنه های تاریخ نقش حساس و تعیین کننده خود را به جهانیان ثابت کرده و این نقش اثرگذار در تحقق حماسه سیاسی 24 خرداد، باشکوه تر از همیشه جلوه گر خواهد بود.

احمد علیرضابیگی به آمار مرتبط با انتخابات استان اشاره کرد و افزود:  از مجموع تعداد سه هزار و 128 شعبه اخذ رای در استان آذربایجان شرقی، 2 هزار و 462 شعبه ثابت به همراه 666 شعبه سیار، مهیای حضور حماسه ساز و پرشور مردم غیور استان هستند.

وی با اشاره به فرآیندهای اجرای قوانین انتخابات اظهار داشت: در واقع اجرای قوانین و مقررات انتخابات بر عهده خود مردم بوده و دولت در این میان، تنها عهده دار ساز و کارهای قانونی و اجرایی است.

علیرضابیگی افزود: بیش از 57 هزار نفر، پس از طی دوره های آموزشی لازم، در امور اجرایی، نظارتی، حفاظتی و بازرسی انتخابات 24 خرداد حضور فعال خواهند داشت که این آمار با افزودن تعداد ناظران و سایر ماموران ، به حدود 70 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پیشینه تاریخی و سیاسی خطه آذربایجان تاکید کرد: آذربایجان، در طول تاریخ دلدادگی خود را به ایران اسلامی به اثبات رسانده که جانفشانی هزاران شهید گلگون کفن، گواه ارزنده این دلدادگی است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: آذربایجان ولایتمدار همواره در مقابل دسیسه های مختلف ایستادگی کرده و اثبات کرده اند که تا همیشه تاریخ، پاسدار تمامیت ارضی کشور هستند.

استاندار آذربایجان شرقی انتخابات را نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: وجهه‌ای که جمهوری اسلامی از اسلام ارایه کرده موجب شده است که دشمن احساس خطر کند و به همین جهت در صدد خدشه‌دار کردن چهره اسلام حقیقی با استفاده از گروه‌هایی مانند طالبان است که دست‌پرورده خود آنها هستند اما در عمل هیچ نسبتی با اسلام ندارند.

وی با اشاره به این که تلاش دشمن این است که کارکرد مردم‌سالارانه نظام جمهوری اسلامی از نظرها دور بماند، افزود: حضور مردم در صحنه انتخابات، حقانیت نظام و تکیه بر رأی و اراده ملت را بیش از پیش نشان خواهد داد و ما در مقطع کنونی بیش از همیشه به افزایش انگیزه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیاز داریم.

مردم کشورمان از ساعت 8:00 امروز به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند تا از میان محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علی‌اکبر ولایتی، محسن رضایی، حسن روحانی و محمد غرضی، نام کاندیدای مورد نظر خود برای ریاست‌جمهوری یازدهم و همچنین نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات شوراهای شهر سراسر کشور را به صندوق آرا بیندازند.

بر این اساس، مهلت قانونی رأی‌گیری از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 18 امروز ادامه خواهد یافت و در صورت نیاز این زمان قابل تمدید است.

انتهای پیام/60001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول