اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: ترکیه به حق آزادی بیان و تجمعات شهروندان پایبند باشد

سخنگوی کاخ سفید از مقامات ترکیه خواست به حق آزادی بیان و تجمعات شهروندان پایبند باشد.

واشنگتن: ترکیه به حق آزادی بیان و تجمعات شهروندان پایبند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید، روز پنجشنبه، در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه در مقابله با تظاهرات‌کنندگان از مقامات این کشور خواسته است به آزادی بیان و تجمعات پایبند باشند و مردم را به خاطر اعمال حقشان تنبیه نکند.

به گزارش روزنامه تودی زمان ترکیه، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: «ترکیه یکی از دوستان نزدیک و متحدان آمریکا است و ما از مقامات ترکیه می‌خواهیم به این آزادی‌های اساسی پایبند باشند.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت جان کری، وزیر خارجه آمریکا با همتای خود در ترکیه مذاکره کرده و ارتباط ‌های دیگری در سطوح مختلف بین آمریکا و ترکیه درباره این اعتراضات جریان دارد.

ترکیه برای چهاردهمین روز صحنه ناآرامی بوده است. نیروهای پلیس از روش‌های خشونت‌آمیز برای پراکنده کردن معترضان استفاده می‌کنند.

اعتراض‌های ضد دولتی در ترکیه از روز 10 خرداد پس از آغاز شد که پلیس استانبول به معترضانی که در اعتراض به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول تحصن کرده بودند، حمله‌ور شد.

این اعتراضات سپس به دیگر شهرهای ترکیه گسترش یافت به طوری که در روزهای گذشته ده‌ها هزار نفر در 78 شهر سراسر این کشور تظاهرات کرده‌اند.

بنیاد حقوق بشر ترکیه گزارش داده در این درگیری‌ها تا کنون 5 نفر از جمله یک پلیس کشته شده و حدود 5 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول