اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد پارلمان اروپا از دولت ترکیه به دلیل سرکوب معترضان

پارلمان اروپا از دولت ترکیه و نخست‌وزیر این کشور به دلیل سرکوب معترضان میدان تقسیم این کشور انتقاد کرده است.

انتقاد پارلمان اروپا از دولت ترکیه به دلیل سرکوب معترضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، پارلمان اروپا از دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر این کشور به خاطر سرکوب معترضان انتقاد کرد.

علی‌رغم این، هیئت قانونگذار اتحادیه اروپا اقدام «عبدالله گل» و «بولنت آرینچ»، رئیس جمهور و معاون نخست وزیر ترکیه برای ملاقات با مخالفان و گفت‌وگو با «پلاتفورم همبستگی با تقسیم» را ستوده است.

پیش از این رجب طیب اردوغان گفته بود ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست و وظیفه بروکسل این نیست که درباره ترکیه تصمیم بگیرد.

وی همچنین گفته بود پارلمان اروپا باید قبل از آنکه زبان به انتقاد از ترکیه بگشاید باید نگاهی به یونان بیندازد که از زور علیه معترضان استفاده می‌کند.

ترکیه برای چهاردهمین روز صحنه ناآرامی بوده است. نیروهای پلیس از روش‌های خشونت‌آمیز برای پراکنده کردن معترضان استفاده می‌کنند.

اعتراض‌های ضد دولتی در ترکیه از روز 10 خرداد پس از آغاز شد که پلیس استانبول به معترضانی که در اعتراض به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول تحصن کرده بودند، حمله‌ور شد.

این اعتراضات سپس به دیگر شهرهای ترکیه گسترش یافت به طوری که در روزهای گذشته ده‌ها هزار نفر در 78 شهر سراسر این کشور تظاهرات کرده‌اند.

بنیاد حقوق بشر ترکیه گزارش داده در این درگیری‌ها تا کنون 5 نفر از جمله یک پلیس کشته شده و حدود 5 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

معترضان می‌گویند این پارک که مکانی سنتی برای تجمع‌ها و اعتراض‌های اجتماعی است و یک مکان توریستی محسوب می‌شود، آخرین فضای سبز شهر استانبول است.

اردوغان به دلیل شیوه‌ای که در مدیریت این بحران اتخاذ کرده با انتقادات گسترده روبروست.

رجب طیب اردوغان، رهبر حزب عدالت و توسعه، از سال 2003 تا کنون سمت نخست وزیری را در اختیار داشته است. وی از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از تروریست‌های مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت کرده که در مقاطعی اعتراض‌های مردمی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول