اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت:

امام سجاد(ع) مظهر مقاومت و پایداری اهل بیت(ع) است

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: امام سجاد(ع) مظهر مقاومت و پایداری اهل بیت(ع) است به طوری که در برابر فشارهای فراوان حاکمان ایستادگی کرد.

امام سجاد(ع) مظهر مقاومت و پایداری اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام رحیم کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با گرامیداشت سالروز ولادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: متاسفانه در مورد امام سجاد(ع) شناخت و معرفت کافی وجود ندارد به طوری که ایشان مظهر مظلومیت، معصومیت و مقاومت اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امام زین‌العابدین(ع) نماینده و پرچمدار عاشوراییان و کربلاییان بود و خودش از افرادی بود که مورد ظلم و ستم شدید امویان واقع شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان داشت: مردم آن دوران به خوبی توانستند معنویت و نورانیت را در رفتارها، اقدامات و دعاهای امام مشاهده کنند و در واقع این امام عرفان، معرفت واقعی و انسانیت انسان را به خوبی نشان داد و توانست راه روشن عرفان و معنویت در آینده باشد.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) مظهر مقاومت و پایداری اهل بیت(ع) است گفت: این امام بزرگوار در بدترین و سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کرد و خلفای جور و ستمگر فشارهای زیادی به اهل بیت(ع) وارد می‌کردند.

کارگر یادآور شد: امام سجاد(ع) مظهر صلابت شیعه در آن دوران بود و با اقدامات و برنامه‌های فراوان توانست پیام‌ها و سخنان خود را به دیگران برساند.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار به کمک ادعیه خود راه عرفان و اخلاق را گشود و مردم را با گوشه‌ای از سجایای اخلاقی و ویژگی‌های اخلاقی آشنا کرد و شخصیت معنوی و الهی خود را به مردم شناساند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به عبادت‌های امام سجاد(ع) گفت:پیشوای چهارم شیعیان با عبادت‌ها و نیایش‌ها باب جدیدی از دین‌داری  و اخلاص را نشان داد و عبودیت و بندگی واقعی را اثبات کرد و از این طریق به رسوایی طاغوت و مفسدانی پرداخت که به اسم اسلام منصب‌های دینی را در دست گرفته بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در مجالس علمی حضور پیدا می‌کرد به طوری که با این حضور توانست حقانیت راه خود را نشان دهد و به نوعی از حصارهای دشمنان خارج شود.

انتهای پیام/78003/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول