اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس جامعه جهانی را به اعمال فشار بر تل‌آویو برای توقف شهرک‌سازی‌ها فراخواند

جنبش حماس از جامعه جهانی خواست تا به منظور توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی اعمال فشار نماید.

حماس جامعه جهانی را به اعمال فشار بر تل‌آویو برای توقف شهرک‌سازی‌ها فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعمال فشار جامعه جهانی بر تل‌آویو برای توقف طرح‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس را خواستار شده و از تشکیلات خودگردان نیز خواست تا به همکاری‌های امنیتی و مذاکرات بیهوده با این رژیم پایان دهد.

حماس در بیانیه خود اقدام رژیم صهیونیستی به تصویب طرح احداث صدها واحد مسکونی و توسعه ساخت‌وسازها در کرانه باختری و استمرار حفاری و خاکبرداری محیط اطراف باب المغاربه و دیوار براق در قدس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش حماس استمرار اجرای طرح‌های رژیم اشغالگر مبنی بر شهرک‌سازی و یهودی‌سازی را محکوم کرده و از جامعه جهانی می‌خواهیم که به منظور توقف این طرح‌ها رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهد و از تشکیلات خودگردان نیز می‌خواهیم که مواضع شجاعانه علیه شهرک‌سازی اتخاذ و به طرح‌های اقتصادی و برنامه‌های عادی‌سازی روابط و تسلیم شدن در برابر رژیم اشغالگر اعتنا نکند.

حماس همچنین نسبت به غول شهرک‌سازی و یهودی‌سازی هشدار داد و تاکید کرد که این شهرک‌سازی‌های هرگز نمی‌تواند تاریخ و واقعیت‌ها را تغییر دهد و حقایق تاریخی را از بین ببرد.

این جنبش گروه‌های فلسطینی را به توجه به خواسته‌های ملت فلسطین در تحقق آشتی ملی بر اساس برنامه مبارزه واحد و نیز تشکیلات خودگردان را به توقف همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر در پاسخ به هجمه شهرک‌سازی‌های این رژیم، فراخواند. 

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند این رژیم به دنبال تصویب مجوز ساخت صدها منزل مسکونی در شمال کرانه باختری است، ضمن اینکه قصد دارد منازل مسکونی ساخته شده در شهرک ایتامار را با فرایندی عطف به ماسبق قانونی جلوه دهد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داده رژیم اسرائیل برنامه‌های مربوط به ساخت 538 منزل مسکونی در شهرک ایتامار و همچنین قانونی کردن 137 واحد مسکونی فعلی را تحویل مقامات منطقه‌ای کرده است.

نزدیک به 500 هزار نفر یهودی در بیش از 100 شهرک ساخته شده در شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری رود اردن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول